Gå til innhold

Til dere som ønsker å capture tv-bilder med god kvalitet.


Anbefalte innlegg

Dette er et alternativ til tv-kortet ditt. Sitter du med en DV camcorder med inn/ut, så er saken så enkel som å bruke denne fremgangsmåten.

 

Koble på Scartpluggen på kabelen som fulgte med kameraet (denne må ha mulighet til signal begge veier), og deretter kobler du deg til tv`n, videospilleren eller det som gir desidert best kvalitet, nemlig den digitale paraboldekoderen. Sistnevnte har jeg benyttet flere ganger, og jeg må si kvaliteten er upåklagelig.

 

Håper jeg ikke oppfant hjulet på nytt. Derimot oppfant jeg frokosten. :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ka kamera har du?  

 

Går det an å gjøre det med et canon MV200 ? Ka program på pcen bruker du?

 

Jeg har et Sony DCR-PC100 kamera. Jeg kjenner ikke til ditt kamera. Jeg sjekket litt på nettet, og det kom svært dårlig frem på de sidene jeg fant. Ut i fra en svensk forhandler som heter Cyberphoto fant jeg ut at det medfølger både scart og stereovideokabel, og da må vel konklusjonen være at ditt kamera har muligheten.

 

Du trenger ikke noe spesielt program for å gjøre opptak direkte til kamera fra tv, video eller paraboldekoder. Derimot for å bearbeide dette i en PC etterpå, trenger du et program, og da kan f.eks. Studio 8 eller lignende være greit å begynne med.

Lenke til kommentar

Men si meg.. Bruker du "phono-inngangen"(er det ikke det den gule tilkoblingen heter), eller bruker du DV-in ??

 

Lurer på om du har en dv-in kontakt i den ene enden, og scart i den andre, for i såfall, hvor har du kjøpt den??? :o

 

Jeg har et Sony DCR -TRV50E som har DV in/out ...

Har faktisk tenkt på det samme som deg, men aldri fått rota meg til å prøve, men .. Som sagt, er litt nysgjerrig på hvordan kabel du bruker?

 

Hvis du bruker den phono tilkoblingen, blir bilde da så mye bedre en vhs opptak?

Kult å tatt opp yndligst serier, særlig siden jeg har dvd brenner :) Men får man noen lengre tape en 1 time til DV? har nettopp kjøpt kamera så kan ikke så mye enda :oops:

Lenke til kommentar

Sony PC100 har både analoge og digitale innganger. Jeg vet ikke om ditt kamera har de samme muligheter, men for å ta opp fra tv eller dekoder er framgamgen slik:

Kjøp en scart adapter med både inn/ut signal (finnes på Clas Olhson) den som følger med kamera er bare med ut signal.

Det er bare å koble videokabelen som følger med kamera (enkel plug på denne ene side og to audio og en video RCA plug på den andre enden)til scarten. Den kobles til TV eller dekoderen(husk å sette bryteren til out), velg ønsket kanal og trykk rec på kamera.

 

Håper dette hjelper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...