toffer911 Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Brenne CD'ene mine funker ikke, mens en kompisen sine CD'er funker. Kjøpte idag nye CD'er men samme problemet. Kan det være noe med brenneprogrammet/instillinger kontra cdspilleren? Husker forresten ikke helt merket på spillern men bruker CDBurner XP (Ja, jeg har brennt ut i Audio format, har også prøvd å brennt ut som data-cd)
avo Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Sett ned brennehastigheten til et minimum. Tar litt tid å brenne CDer, men pleier å hjelpe. Og ja - om ikke spilleren din støtter MP3 etc må du brenne om audioCD.
nahojdat Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Se etter en innstilling i brenneprogrammet som heter "finalize disc" elns (mao velg å ikke kunne brenne flere sanger på platen). Kan hjelpe.
cossiemk1 Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Gammel sliten spiller, dårlige plater, for høy brennehastighet, og ræva brenneprog... odsene er ikke så store for at det blir vellykket da Kjøp deg en rense-cd, og brenn på verbatim plater, så skal du se det blir bra.
toffer911 Skrevet 17. april 2010 Forfatter Skrevet 17. april 2010 Jeg skaffet meg bare noen CD'er fra kompisen min
Trainman Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Mange misforstår dette med brennehastigheter. Brennbare plater har ofte 8x brennehastighet om jeg ikke husker feil. Kanskje mer også. Det som blir problemet når man brenner for sakte er at laseren går saktere over plata og varmer opp det tynne metallaget som informasjonen preges inn i. Når det varmes opp kan man risikere at det flyter ut litt og det vil bli vanskelig å lese plata etterpå. Jeg ville prøvd å øke brennehastigheten til maks. Hjelper ikke det kan du prøve en annen type plate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå