Gå til innhold

Enkel moderat sikker OC av 4kjerner intel


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er helt blank i temaet Overclocking, og trenger litt hjelp. Først litt specs om pc'en min:

 

1 DFI Blood-Iron P45-T2RS, ATX, P45, GbE, DDR2 1066, ICH10R

1 Intel Core? 2 Quad Q8200 2,33GHz, Socket 775, 4MB, 1333MHz, Boxed w/Fan

2 XFX Radeon HD 4850 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 625MHz

4 Kingston DDR2 HyperX PC6400 1GB CL5 Non-ECC, 800mhz (5-5-5-15)

2 Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

 

Pc'en kjører standar CPU kjøler og har noen få ekstra kabinettvifter.

 

Ønsker å oppnå litt mer respons ytelse. vet ikke hvorfor, men er bare keen på å litt mer ytelse fra den. :)

 

Det må være enkelt(siden jeg er helt noob på dette), det må være sikkert og trygt. Å øke med noen 100-MHz er bra nok. trenger ikke å gå opp 1GHz.

 

Hvis noen kan hjelpe meg med dette, så hadde jeg satt stor pris på dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier det samme som alle som spør etter dette og ikke har spesifikke spørsmål men vil "vite alt gra grunnen av" : Det finnes utallige meget gode guider på dette på nettet som har gode beskrivelser, bilder og mye detaljer. Uansett hvor godt noen skriver et innlegg her så vil det aldri bli like bra som om du bare slår opp en av disse guidene.

 

Og når det gjelder "sikker" overklokking så er du safe så lenger du ikke roter med spenningen på komponentene (men guidene inneholder som regel gode grenseverdier du kan forholde deg til også).

 

Bare google "core 2 duo overclocking guide" og du får ørten treff, side opp og ned med guider skrevet av eksperter, for alle mellom hvermannsen til eksptertene. Lettere blir det ikke, gitt at du gidder å faktisk lese om det i et par minutter.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...