Gå til innhold

P4 800 MHz FSB cpu og PC2100 RAM


larsos

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 800 MHz FSB cpu og 2x512 PC2100 RAM (se signatur). Vil jeg få best ytelse på å kjøre cpu synkront med ram frekvensen eller vil det blir best å kjøre cpu på 200 MHz FSB og ram på 133 MHz FSB ? Noen som sa at på amd ville man kjene på å kjøre synkront men ikke på intel...stemmer dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo liten glede av Dual DDR når du kun har PC2100 (266Mhz)...

Meningen med 800FSB er å samkjøre CPU med RAM slik at de oppererer på samme hastighet... Får å få 100% ytelse av systemet ville jeg kjøpt 2x512 TwinMos Winbond PC3200(400Mhz)... Evt. Corsair eller Geil med tilsvarende hastighet... Men de koster det dobbelte...

Lenke til kommentar
Du får jo liten glede av Dual DDR når du kun har PC2100 (266Mhz)...

Meningen med 800FSB er å samkjøre CPU med RAM slik at de oppererer på samme hastighet... Får å få 100% ytelse av systemet ville jeg kjøpt 2x512 TwinMos Winbond PC3200(400Mhz)... Evt. Corsair eller Geil med tilsvarende hastighet... Men de koster det dobbelte...

 

Jeg vet da det ! Er jo ikke helt idiot, men jeg har ikke rå akkurat nå. Men du kan jo heller svare enn å skrive slikt jeg allerede vet.

Lenke til kommentar

ja... du tjener på å kjøre synk! I enkeltstående benchmarks ser alt helt rått ut, men i applikasjoner og spilll drar en orginal 3.0(som kjører synk med minnet) ifra en 2.4 klokket til 3.0, selv om den har 1000FSB.... Men du har jo en del ram ser jeg, så om du syns du vil legge noen kr i oppgraderingen så gjør gjerne det....

Lenke til kommentar
Jeg har en P4 800 MHz FSB cpu og 2x512 PC2100 RAM (se signatur). Vil jeg få best ytelse på å kjøre cpu synkront med ram frekvensen eller vil det blir best å kjøre cpu på 200 MHz FSB og ram på 133 MHz FSB ? Noen som sa at på amd ville man kjene på å kjøre synkront men ikke på intel...stemmer dette ?

 

Kjør PC3200 ram :yes: STOR forskjell i ytelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...