Gå til innhold

Nokia E52 eller E72 ?


Anbefalte innlegg

Ser etter en ny mobil, og står i grunn mellom Nokia E52 og E72.

Har per idag en Nokia 5800 Touch, men er møkklei av disse touch-telefonene, så skal ha en med fysiske taster.

 

Er eneste forskjellen på disse to modellene at E72 har litt bedre kamera i tillegg til det full querty-tastaturet?

 

Noen argumenter for den ene eller den andre?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde 5800 før og var veldig bestemt på og kjøpe E52 når den gikk under. Synes tastene blir for små på qwerty og har ikke bruk for det. Men de ble HTC Desire på med i stede:-D

 

Er vel egentlig smak og behag, er vel ganske like innvendig utenom kamera og tastene.

Lenke til kommentar

Har hatt e52 , nå htc hd2.

 

e52 har jeg vært ganske så fornøyd med, mista den tusenvis av gangene i bakken og ved hjelp av alimuinum dekslet på siden og bak hjalp det mye på støt.

 

 

ellers rask mobil, men dog altfor liten skjerm til min bruk. Musikkspilleren var synnsik bra !

Lenke til kommentar

Hei,

 

Det ser ut som om du har gjort akkurat de samme vurderinger som meg mht touch. Det var ikke noe for meg! Du står også mellom akkurat de samme to telefonene som meg.

 

Kjøpte E72, og har hatt den i to måneder nå. I ettertid sett, kanskje jeg skulle gått for E52? Grunnen til spørsmålstegnet er at jeg ikke har nådd et entydig svar.

 

Pluss med E72: Nyyydelig design, solid, og oser av stil og kvalitet. Til tross for små taster: de er gode. Batterikapasiteten er fantastisk! Kommer an på bruken, men med min ringing (og ingen musikkbruk, ikke mye internettsurfing, ikke mye fotografering, etc - samt slått av 3G til vanlig) så varer batteriet i halvannen uke. Hvis man ikke vil ha touch, så er skjermen etter min mening stor nok til å bruke nettet ved behov. OVI Maps funker meget bra, og masse gratis kart som kan lastes ned (har brukt det ved storbyferier i Europa).

 

Minus: Det STORE minuset: samtalekvalitet. Ved samtaler får jeg SVÆRT ofte høre at "nå ble du borte...gjenta det du sa". For meg finnes det ikke noe mer irriterende enn dårlig samtalekvalitet. Jeg har en Otterbox hylster til E72, og kanskje er det den som dekker for mikrofonen ved anledninger? Eller har jeg en mandagsmodell? Ikke sikker. Hittil har jeg ikke gjort noe med det.

 

Andre små minus som ikke har betydd SÅ mye, men jeg har lagt merke til det: meget begrensede muligheter for snarveier i menyer. Noen vil synes den er bred og stor?

 

For meg var den litt større skjermen, bedre kamera og fullt tastatur som gjorde utslaget. Pr nå (fordi jeg har erfaring etter bruk), så står følgende konklusjon: kameraet betyr ikke mye, siden det uansett ikke vil bli bra nok, skjermen på E52 vil kanskje være stor nok, samt at fullt tastatur ikke betydde SÅ mye som jeg trodde (men jeg likevel ha tastatur!). Når jeg da er usikker på hvorfor samtalekvaliteten ikke er så god som jeg vil ha det: idag ville jeg sannsynligvis gått for E52.

 

Synd, for E72 har ALT grunnlag for å være en skikkelig, skikkelig god telefon :(

 

My 2-cents....

Endret av perkh
Lenke til kommentar

sikkert mange som er uenig med meg.

men disse to telefonene er jo mer eller mindre helt like i innmat men med forskjellig utseende og i bruk.

 

Jeg har e71, er knallfornøyd med min mobil siden jeg synes qwerty tastaturet gjør skikkelig nytte for mitt bruk. Jeg har sett og prøvd E72 og jeg har vel forståelse av den er enda bedre enn e71. Nå er det sånn at Nokia ofte er litt for tidlig ute med mobilene ift software sånn at man burde oppgradere så fort som mulig for å få mer fungerende software.

 

Synes du qwerty ikke er nødvendig så går du for e52. man kan si om kamera osv ...men jeg mener da kameraene til disse kameraene er ikke noe særlig mer bruk enn nødvendig eller der og da bruk.

 

Her har Nokia etter min mening virkelig klart å henge med Blackberry mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...