Gå til innhold

Er det ok at Acronis ikke tilbyr oppdatering av True Image Echo?


punar

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i fjor sommer/høst en utgave av Acronis True Image Echo Workstation til Win XP-PC'en min. I år har jeg kjøpt ny PC med Win 7, og der virker ikke Acronis True Image Echo Workstation.

Etter å ha snakket med supporten hos Acronis har jeg fått beskjed at jeg enten må gå tilbake til Win XP (uaktuelt) eller oppgradere til Acronis Backup and Recovery for Workstation (koster $50).

 

Siden programvaren ble kjøpt for mindre enn et år siden synes jeg ikke det er riktig at jeg må betale for en oppgradering av den bare fordi jeg har oppgradert Windows. Ingen av de andre programmene jeg har på maskinen krevde det. Både MS Office, Magix, Jaikoz, Faktureringprogramvare, TomTom Home, Antivirus og en hel haug med spill funker fint på Win 7 selv om mange er kjøpt for flere år siden.

 

Jeg mener også at jeg leste et sted at med programmet så fulgte det ett år med support. Det er jo ikke mye verdt virker det som.

 

Er jeg helt på jordet hvis jeg ikke aksepterer dette og krever en gratis oppgradering, eller må jeg bare bite i det sure eplet og akseptere at sånn er det bare, og bytte til et gratis backupprogram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du aksepterer jo de vilkår leverandører setter når du har bestilt og betalt for produktet da, med mindre vilkårene er direkte lovstridig, noe jeg neppe tenker er tilfelle her.

 

Forskjellige programvare hus har forskjellige regler og vilkår, det gjelder å lese nøye hva som er inkludert når du kjøper. Å kreve gratis oppgradering er vel heller tvilsomt hvis produktet er kjøpt uten en såkalt support service eller noe sånt, og selv da er det ikke alltid at man har rett til å oppgradere til siste versjon, som regel kun mindre oppdateringer som f.eks fra v6.0 til v6.1, men ikke fra v6 til v7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...