Gå til innhold

youtube, lønn, programvare etc


Anbefalte innlegg

Jeg har sett på vlog videor på youtube at de største youtuberne bruker noe som heter "green screen".

Hva er dette?

 

Jeg har jo og hørt fra youtubere selv at de bruker photoshop ogfinal cut express, hvor de og sier at de har betalt for det, men er det egentlig en måte å se eller sjekke om programmet de bruker er kjøpt eller "stjålet"?

 

Er det noen som vet hvor mye youtubere som Shane Dawson etc tjener?

 

Det glemte jeg nesten, er det noen som vet hvor man kan få kjøpt solbriller med skrift eller figurer på, sånn som Shane Dawson har på profilbildet på facebook? (http://www.facebook.com/shanedawsonfans?ref=ts)

(mener ikke helt like, men samme konsept)

Og er det noen tusjer man kan kjøpe, som man kan skrive/tegne på solbriller med, som ikke gjør at man ikke kan se.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Green screen, brukes til å få et bakgrunn i filmer, enten det er en statisk bakgrunn, eller den er animert. I final cut express, så bruker man chroma-key filter, for å bla legge til bakgrunn. Men chroma-key kan også brukes til massa annet. F.eks få grønne filtduker på en trepinne, til å se nesten ut som en lightsaber.

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva skal Shane Dawson tjene penger på når det kommer til youtube?

 

Ads? Reklame? Etc. Har faktisk hørt ut fra en nuhetsreportasje at noen youtubere tjener opptil et 6 sifret beløp (da i dollar)

 

Jeg håper virkelig du tar feil nå, for hvis Shane Dawson skal tjene 500 000 kroner i måneden av å stønne foran kamera blir jeg seriøst deprimert.

Lenke til kommentar

Green/blue screen er en teknikk som ofte benyttes i filmverden.

Det betyr at man plasserer en grønn (evt. blå) duk bak det de skal filme (derav navnet green screen), for så å klippe ut den ene fargen fra hele bildet. Dette gjør det mulig å legge på animasjoner/andre bakgrunner bak det de har filmet uten å måtte sitte i timesvis (hvis de velger å gjøre det manuelt tar det fort flere timer/dager/kanskje måneder alt etter hvor langt klippet er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...