Gå til innhold

Bongkjøling pumpe?


Anbefalte innlegg

Har begynt å tenke på å bygge et 'standalone' bong/evaporator kjøleaggregat hvor mest mulig utstyr er plassert i aggregatet, deriblant pumpen. Idéen er å ha to hurtigkoplinger på PC kabinettet: varmt vann ut + kaldt vann inn.

 

Så er mitt store spørsmål til de som måtte ha greie på det: Hva slags (nedsenkbar?) pumpe trenger jeg i aggregatet for å sirkulere vann gjennom (i rekkefølge) 2 meter slange + CPU blokk + GPU + evt. 2 harddiskkjølere + 2 meter slange + 1 meter vertikal slange + 'dusjhode'?

 

Det kan virke som at sirkulasjonsmotstanden gjennom systemet kan bli noe høyere enn et vanlig vannkjølingssystem og at det kreves TRYKK, på den annen side behøver jeg ikke noen enorm sirkulasjonshastighet da jeg ikke har tenkt å 'ekstrem-overklokke'. Vil den største Eheim'en kunne gjøre jobben eller må jeg opp på noe mer industrielt? Åh ja dessuten: den må være støyfri!

 

timtowtdi

--------------------------

BP6 Dual Celeron466@533, 512MB SDRAM, SCSI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på vappo effekt får du jo minusgrader i fleng !

Tror nok ikke Eheim pumpene er så gla i -30grader !

De er jo tross alt laget av plast !

Har hatt vann ned i -19grader på min Eheim 1048 og må innrøme at jeg var litt redd for skovlen !

Men tror nok en Eheim 1250 eller hva nå den heter er ok til HDD cpu gpu og chipsett

Men skal du bare har gpuog cpu bør du nok gå for 1048 !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...