Gå til innhold

AMD Xp2700 blir over 60 grader idle. Er det normalt?


Trc

Anbefalte innlegg

Jeg har en GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 montert på. Har hatt på kjølepasta. Gjorde som de anbefalte hos overklokking.no og fjernet den gamle først. Smørte på et tynt lag på prosessoren og et på vifta. Har ekstra kabinettvifte som blåser luft inn i kabinettet, og sidedørene er av...

 

Likevel ligger prosessoren på 60 grader når ingenting skjer på maskinen. Er det vifta som ikke er sprek nok? Det sto at den skulle klare opp til XP2700.

 

Håper noen med peiling kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmz det var da veldig høy temp... jeg har hørt at amd reiser til de evige jaktmarker viss den når 75 grader :s

 

ikke gode nyheter for meg som har 2500xp og silent brezee på vei :|

eller utvikler 2500 barton mindre varme en thouroughbred? :roll:

 

har du kabinett vifter? viss ikke burdte du skaffe noen gjerne stillegående 20 db maks og i mellom tiden kan du jo prøve å ha kabinettet opent :wink:

 

har du tatt på ordntlig kjøle pasta? den hvite kladden under ribba så litt tvilsom ut når jeg monterte for en kompiss prøv å kjøpe noe skikkelig pasta som feks artic silver 3 eller artic cheramique viss den har kommet

i så fall renser(gjerne isopropanol blå) du bare bort den hvite kladden under ribba og tar på artic silver.. :yes:

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp rensa ribba med isopropanol. Før jeg gjorde det, hadde var CPU'en oppe i 76 grader (!) etter noen timers spilling. Den overlevde nå det, da, men jeg liker det ikke helt....

 

Hovedkortet har auto shut down ved for høy CPU temp.

 

Som jeg sa innledningsvis, jeg har kabinettvifte som blåser kald luft inn i maskinen, i tillegg til den som sitter i PSU. Og kabinettdørene er åpne.

 

Vet ikke helt hva mer jeg kan finne på utenom å kjøpe ny vifte. Aida viser at vifta går på ca. 2250 rpm.

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp rensa ribba med isopropanol. Før jeg gjorde det, hadde var CPU'en oppe i 76 grader (!) etter noen timers spilling. Den overlevde nå det, da, men jeg liker det ikke helt....

 

Hovedkortet har auto shut down ved for høy CPU temp.

 

Som jeg sa innledningsvis, jeg har kabinettvifte som blåser kald luft inn i maskinen, i tillegg til den som sitter i PSU. Og kabinettdørene er åpne.

 

Vet ikke helt hva mer jeg kan finne på utenom å kjøpe ny vifte. Aida viser at vifta går på ca. 2250 rpm.

 

tror det er cpu-vifta som ikke er bra nok.

har du prøvd volcano 7+(bra vifte til 300 kr)

 

jeg har xp 2500 og volcano 7+,tempen ligger på ca 38-40(42 når jeg spiller)

 

men tempen din var veldig høy,er du sikker på at alt er riktig.

står kjøleribba til cpu rett vei,eller at kjøleren har flyttet på seg.

det hender når man mekker i kabinetet.

 

du kan jo også ha ei vifte bak i kabinetet som blåser ut varmluft fra cpu"en.

Lenke til kommentar

Det går ikke an å sette den vifta feil vei. Hadde den av i dag for å rense og ta på ny kjølepasta, så den skulle stå greit på, tror jeg....

 

Må vel kanskje vurdere en ny vifte da, men det var nå litt rart ettersom denne skulle gå til XP2700....

Lenke til kommentar
Det går ikke an å sette den vifta feil vei. Hadde den av i dag for å rense og ta på ny kjølepasta, så den skulle stå greit på, tror jeg....

 

Må vel kanskje vurdere en ny vifte da, men det var nå litt rart ettersom denne skulle gå til XP2700....

 

Supported Socket Type: Socket A and Socket 370

 

AMD Athlon XP2700+, MP2100+, Athlon 1.4Ghz, All Duron, Intel Celeron 1.4Ghz, Pentium III 1.4Ghz

 

Dimension (mm) 70 x 64x 54

 

Airflow 16.1

 

Speed (RPM) 2,000

 

Noise 19 dBA

 

 

er det denne vifta du har.ser at det blåser lite luft ut,airflow 16...det er ikke mye.

min vifte blåser ca 50(airflow)

men du skulle ikke ha fått mere enn 50-55 i temp.

Lenke til kommentar

OK, nå flasha jeg BIOS'en til siste revisjon, og rare ting skjer. I BIOS er CPU temp 49 grader, men AIDA viser 60 :-? Hvem skal jeg stole på? Alt er helt stabilt, og da jeg sjekket BIOS'en hadde maskinen stått på en stund før jeg resatte.

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp rensa ribba med isopropanol. Før jeg gjorde det, hadde var CPU'en oppe i 76 grader (!) etter noen timers spilling. Den overlevde nå det, da, men jeg liker det ikke helt....

 

Hovedkortet har auto shut down ved for høy CPU temp.

 

Som jeg sa innledningsvis, jeg har kabinettvifte som blåser kald luft inn i maskinen, i tillegg til den som sitter i PSU. Og kabinettdørene er åpne.  

 

Vet ikke helt hva mer jeg kan finne på utenom å kjøpe ny vifte. Aida viser at vifta går på ca. 2250 rpm.

 

Rydd opp i kabinettet , legg ledninger pent og unna mellomrommene, slik at luft strømmer uten hindringer fra foran bakover og opp til cpu og tilslutt ut bak psu.

 

AMDturbo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...