Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg ikke av under sleep


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at maskinen noen ganger ikke vil skru seg skikkelig av når jeg prøver å sette den i sleepmodus. Det virker som at den henger seg rett før den egentlig skal skru seg av. Ingenting funker (tastetrykk, powerknapp, osv) bortsett fra når jeg holder inne powerknappen og tvinger den av.

 

Dette er svært irriterende om jeg skulle være så uheldig å glemme å lagre skolearbeid eller lignende før jeg setter den i sleep. Som sagt skjer dette sjeldent, men nok til at det er et problem.

 

Maskinen jeg har er en HP Pavilion DV-3 2390, som er nylig kjøpt. Jeg har selv reinstallert Windows 7 rett etter at jeg fikk den. Bortsett fra dette problemet fungerer maskinen helt prikkfritt.

 

Håper på hjelp,

med vennlig hilsen

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil sette maskinen i sleep, ikke hvilemodus eller avslutt. Jeg prøver å finne en løsning på nettopp dette problemet, og ønsker ikke å finne en vei rundt det. Finner jeg ikke noe som fungerer blir jeg dog nødt til å bruke hvilemodus eller avslutt, men først og fremst vil jeg som sagt prøve å finne en løsning på dette problemet.

 

Om jeg trykker på powerknappen eller om jeg lukker lokket skal vel ikke spille noen rolle da begge metoder har samme funksjon?

 

Jeg har hatt litt problemer med bytte av grafikkprosessorer, da denne maskinen har 2 gpuer og bruker den med minst ytelse om jeg plugger ut strømmen. Dette byttet mellom gpuer har noen ganger gjort skjermen svart, men jeg vet ikke om dette spiller noen rolle her. For å forsikre meg om at dette ikke skulle være kilden til problemet skrudde jeg av denne funksjonen slik at maskinen ikke bytter gpuer. Problemet oppstår fremdeles.

Lenke til kommentar

Litt gjetting dette, men dette KAN være et driverproblem.

 

Hadde akkurat samme problem med min Dell-bærbar på jobben, og i det tilfelle var det driveren til det integrerte webkameraet som forhindret både hvile- og dvalemodus (skjermen ble svart men pc'en klarte ikke å entre hvilemodus).

 

Litt random å finne ut av slike problemer, men tenkte jeg skulle dele min liknende erfaring allikevel.

 

Lykke til, uansett.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle har jeg ikke selv lagt inn noen drivere til kameraet. Jeg kan prøve å oppdatere drivere, det virker som det er noe slik som kan forhindre maskinen fra å skru seg av.

 

 

Du kan jo alltids sjekke i device manager om den ligger der. I såfall er det jo bare å deaktivere den (avinstallere), og se om det hjelper.

 

Å gå tilbake til butikken kan muligens bli litt tungrodd hvis du har lagt inn eget operativsystem etter du kjøpte den? Uansett blir du i såfall uten pc en stund.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...