Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

får ikke start på den nye atven :(


hvor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, igår kjøpte jeg meg en laverada quasar firhjuling. den startet ikke da for han hadde mistet en skrue oppi variatoren og så hadde den kjilt seg. Jeg tok opp variator deksele og skruen falt ut, og etter 5 minutter så svev den, kjørte den ca 1 time og den funket helt 100 :)

 

men på slutten begynte den å fjuske litt og ble vanskeligere å få start på. og nå vil den ikke starte.

 

Den får bensin, og det er gnist, men vet ikke om det er god nokk gnist. For den burde jo ha startet vis det var god nokk gnist i og med at den får bensin, (har prøvd med bensin i tennplugghullet og)

 

Kan nevne det at bensinen er ganske gammel, men kjørte jo tross alt i 1 time med den.

Så er det noen som vet hva som kan ha gått galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var ikke bløtt, sol å fint vær :) pluggen er svart å full av bensin etter jeg har prøvd å starte den.

Skrevet

mulig det er pluggen som er gåen! Ny plugg koster heller ikke så utrolig mye!

 

Har ikke noe annet svar å komme med akkurat nå!

Skrevet

var pluggen som var ødelakt:) nå funker den nesten helt fint, det er bare det at den fjusker og hopper når jeg kjører bånn gass (sperrer). Det er trimsylinder, effektanlegg og større gasser. men variatorsperra er ikke tatt, kan det være den som gjør at den sperrer så fælt?

Skrevet

Kommer helt an på hvilken hastighet den sperrer på! Om du har alt du sier på den atven, kommer den seg opp i rimelig stor fart!

 

Finn ut hvilken hastighet den sperrer på, da blir det enklere å gi et konkret svar :)

Skrevet

har bytta plugg fra b9es til b8es for den spiste bare opp b9es pluggene. men den smeller så i potta og fusker når den er kald. var ikke sånn før jeg hadde kjørt ei god stund med den (akkurat som pluggen blir dårligere).

Men tror dere b7es funker bedre? og fant ut idag at den sperrer på 45km\t. er det variatorsperra så gjør at den sperrer?

Skrevet

Kan være variator, fjern sperra uansett, den går ikke noe godt med sperre. Men jeg tipper at det er CDI-en, men det avhenger av tenningsystem. Det er vel Leonelli som har slike sperrer.

Skrevet

da fjerner jeg sperra imorgen vis jeg får tid :) men cdi sperra kan jeg bare bore den vis det er det da?

Skrevet

Du bør ikke borre i CDI-en hvis ikke du vet hva du gjør, en Leonelli CDI koster over 2000,-. Følg veilederen på mopedportalen hvis du vil borre den opp selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...