Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Aprilia rs 2007 og oppover eller Derbi gpr?


Anbefalte innlegg

Hei diskusjons folk!

Jeg skal nå om et par dager begynne på kjøreopplæring. Og da ser jeg jo at jeg må kjøpe meg en sykkel snart. HAr sett mye på aprilia rs 2007 og oppover og en derbi gpr samme modell her, men hvilken av dem bør jeg egentlig velge? Da tenker jeg ikke utseende-messig , men mest om hvordan de er på egenskaper.

-Hvem går best?

-Noen av de som blir fortere ødelagt enn den andre?

-Hvem er lettest og skaffe deler til , i tilfelle noe skjer?

-Neon av disse som er ubehagellige eller lignende?

 

Hvis det er noe annet, føy det gjerne til!

 

IKKE TENK PÅ HVEM SOM ER BEST Å TRIMME; DA JEG IKKE SKAL DET!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Hvem går best?

 

Det er ganske identiske sykler sånn sett og kommer helt ann på hvordan du vil trimme sykkelen din. Derbi GPR er lett og trimme da man kan sette i en sikring som gir syv ekstra hester. Videre kan du sette på effektanlegg og dyse opp, som gir den rundt 28-30 hester totalt. Aprillia RS vet jeg ikke så mye om, men her er det effektannlegg og dyse som gjelder i første omgang. Sluttresultatet blir nok ganske likt, men tror Aprillian er et hestehode foran på toppfart, uten at jeg skal si noe sikkert.

Waps: Ser nå at du ikke vil trimme den, da er de ganske like i utgangspunktet da de begge har 15 hester som er den lovbestemte grensa. Dog er de nyeste GPR 125'ene 4-taktere og kan oppleves som noe tregere.

 

-Noen av de som blir fortere ødelagt enn den andre?

 

Begge er totaktere og du må skru på begge. Det med å bli "ødelagt" kommer mer ann på kilometerstand, årsmodel og hvilken stand sykkelen er i.

 

-Hvem er lettest og skaffe deler til , i tilfelle noe skjer?

 

Dette kommer jo ann på hvor du bor, og hvilke(n) forhandler som ligger nærmest. Selv har en Derbi-forhandler nærme, og opplever deletingangen som perfekt på slitedeler, men noe ventetid på sjeldnere deler, men det har du på Aprillia og vil jeg tro.

 

-Neon av disse som er ubehagellige eller lignende?

 

Jeg har en Derbi GPR 125 Nude, som er en GPR 125 Racing, med andre kåper og et mer oppreist preg. På denne sitter du mer oppreist enn på en R-sykkel og jeg synes den er en drøm å kjøre i forhold til R-sykler. Vil tro at både GPR 125 Racing og RS 125 er ganske like å sitte på å kjøre.

 

Lykke til med valget, selv har jeg en GPR 125 Nude, og har ingen problemer med å anbefale den videre :)

Endret av stresslessen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...