Gå til innhold

Får ikke lyd fra tvn på høytalerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte for noen måneder siden en ny flatskjerm, Toshiba 42" LCD Full HD REGZA. Og jeg har noen høytalere jeg vil koble til, da jeg tok ut lydkabelen fra den gamle tvn og inn i den nye tvn får jeg ikke noe lyd fra høytalerne. Etter veldig mye fiklig osv har jeg fortsatt ikke funnet ut hva som er problemet, helt til for 10 minutter siden. Da fant jeg ut at jeg ikke har de tilkoblingene på tvn som jeg trenger.

Er det noen måte å få fikset dette uten å kjøpe ny tv eller forsterker? Det jeg mangler er rød og hvit utgang på tvn. Jeg har rød og hvit, men den er i sammenheng med SCART utgang 3. Jeg har også noen HDMI utganger, men har ikke HDMI utgang på forsterkeren.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

På forhånd takk :)

Mvh

-Mellers :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har utgang for øretelefoner, så kan du prøve en kabel fra denne, og inn på forsterkeren. Sjekk også om det finnes noen optisk utgang på TV og forsterker. Det hadde vært lettere om du gav oss fullt modellnummer på TV og forsterker.

Skrevet

Hvis du har utgang for øretelefoner, så kan du prøve en kabel fra denne, og inn på forsterkeren. Sjekk også om det finnes noen optisk utgang på TV og forsterker. Det hadde vært lettere om du gav oss fullt modellnummer på TV og forsterker.

Jeg gikk inn på #hardware.no på IRC og fikk hjelp der. Jeg skal ut å kjøpe en optisk kabel i morgen og sjekke om det fungerer :)

Skrevet (endret)

Når du kobler slik, pass på å vite forskjellen på innganger og utganger. :)

Men en løsning kan være å stikke et slikt adapter i TV-en i en SCART-kontakt på som er fullkoblet, eller i alle fall både har ikke bare lyd-inngang men også lyd-utgang:

381238A_X_2006-07-04_063744_580.jpg

Bryteren på adapteren må stå i posisjon "OUT". :)

Endret av Svinks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...