slacky Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 (endret) Hei! Driver å skal installere HLDS. Men, oppdager at det fort blir problemer.. xxxx@striker:~/hlds$ sudo chmod +x hldsupdatetool.binxxxx@striker:~/hlds$ ./hldsupdatetool.bin -bash: ./hldsupdatetool.bin: No such file or directory xxx@striker:~/hlds$ ls hldsupdatetool.bin xxx@striker:~/hlds$ Har gjort dette før, på multiple andre ubuntu/debian-servere. Har altid fungert :S Neon som har et tips, eller to på lager ? PS: Har besøkt mappen, gjennom ftp. Filen ligger der, og er chmod 777.. Endret 6. april 2010 av slacky
AlecTBM Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 Prøv ls -l Så får vi se rettighetene, men først så kan du prøve chmod +x uten sudo
slacky Skrevet 7. april 2010 Forfatter Skrevet 7. april 2010 (endret) ruby@striker:~/hlds$ chmod +x hldsupdatetool.bin ruby@striker:~/hlds$ ls -l totalt 3432 -rwxrwxrwx 1 *privat* *privat* 3513408 2005-09-02 04:27 hldsupdatetool.bin Dette er det jeg fikk som "svar". Fårsåvidt så trenger ikke rettighetene å være mer enn 755 (-rwxr-xr-x) Endret 7. april 2010 av slacky
kpolberg Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 Prøv sh hldsupdatetool.bin For morro skyld kan du ta en uname -a og.
Toad Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 Om det er Ubuntu 64bit så må du installere pakken lib32gcc1 for at det skal funke 1
slacky Skrevet 7. april 2010 Forfatter Skrevet 7. april 2010 Nå er jeg usikker på hvilken ubuntu-distro det er. Da CD'en ikke var min. Har gjort dette på 2 andre servere, men med egen CD, som var standard ubuntu-server (Da fungerte det).. Så sjansen finnes, men hvordan sjekker jeg det?
slacky Skrevet 7. april 2010 Forfatter Skrevet 7. april 2010 Ja, da viste det seg å være 64bit edt! Takker for tipset Christer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå