Gå til innhold

ATI Radeon 9700Pro og oppløsning på tv


Ronin

Anbefalte innlegg

Jeg har kortet som nevnet i emne som jeg endelig har fått koblet på tv. Innstillingen er satt til å klone skjermbildet på pc til tv, men det som er problemet er at jeg kjører 1280x1024 på monitoren min og da får jeg ikke hele bildet på tv da dette bare takler 1024x768 (eller er det 800x600 kanskje). Så jeg må derfor stille ned oppløsningen på pc'en for å få et normalt bilde på tv, som er litt irriterende til tider. Er det noen måter å stille dette på så jeg kan ha 1280x1024 på monitoren og 1024x768 på tv? Jeg bruker de siste Omega driverene om det har noen betyding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hos meg stiller jeg oppløsningen på monitor og TV uavhengig av hverandre. Kjører 1280x960 på monitor og 800x600 på TV. Jeg bruker Catalyst driverne.

 

Kloner du bildet til tv da eller bruker du "extend my Windows......" da? Hvor stiller du dette hen?

 

Jeg vil ikke bruke den extend saken men vise det samme på begge skjermene. Kanskje jeg skal testet Catalys, selv om det bør være mulig å få dette til med Omega også trodde jeg.

Lenke til kommentar

Jeg kjører også 1280x960 elelr 1600x1200 på PC-skjermen, og får også bare deler av skjermbilet på selve TV-skjermen. Må bla meg til siden med musepekeren, sikkert som deg. (Har Catalyst 3.4 Driverne..)

Så, om jeg skal se film eller DVD fra PC'n kan jeg rett og slett sette ned oppløsninga til 1024x768, altså klone skjembilet.

 

En annen metode jeg helst bruker, er at jeg kjører dual-screen, på denne måten:

 

Trykker på Skjerm nummer 2 (Om det er TV-skjemen din), og velger "Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen", og trykker bruk, eller OK. Da får du bildet av TV-skjermen i 1024x768 på høyere side av skjermbildet ditt (Utenfor!), og kan lett dra f.eks. videoavspillings-programmer over til den. Så kan du ha den til å spille av eller vise det du vil oppe på høyere siden, mens selve skjermbildet er uendret! :smile:

Lenke til kommentar
Jeg kjører også 1280x960 elelr 1600x1200 på PC-skjermen, og får også bare deler av skjermbilet på selve TV-skjermen. Må bla meg til siden med musepekeren, sikkert som deg. (Har Catalyst 3.4 Driverne..)

Så, om jeg skal se film eller DVD fra PC'n kan jeg rett og slett sette ned oppløsninga til 1024x768, altså klone skjembilet.

 

En annen metode jeg helst bruker, er at jeg kjører dual-screen, på denne måten:

 

Trykker på Skjerm nummer 2 (Om det er TV-skjemen din), og velger "Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen", og trykker bruk, eller OK. Da får du bildet av TV-skjermen i 1024x768 på høyere side av skjermbildet ditt (Utenfor!), og kan lett dra f.eks. videoavspillings-programmer over til den. Så kan du ha den til å spille av eller vise det du vil oppe på høyere siden, mens selve skjermbildet er uendret!  :smile:

 

Kan selvfølgelig gjøre det på denne måten, men jeg ser ikke tv'en fra pc'en så det blir litt tungvint på en måte. Så det hadde vært det enkleste å fått den clone saken til å funke. Trodde det skulle funke men det gjør kanskje ikke det.

Lenke til kommentar

Da er ikke jeg bedre kjent med 3D-kortet mitt selv enn at jeg kan si det slik at du bare får klone på 1024x768, f.eks.. Siden du heller ikke kan TV'n fra der du sitter på PC'n.

 

Men, om du bruker en videoavspiller, for eksempel, har jeg merket at den har "zoomet" seg automatisk inn på kun videoavspillings-programmet på TV-skjermen. Men, er ikke helt sikker på hvordan det fungerer.. Prøv å bare kjøre kloning med 1280 på PC-skjerm og 1024 på TV, og se om den kjører "fullscreen" på bare avspilleren, selv om den ikke kjører "fullscreen". (Tror det tar noen sekunder fra du har trykket på vinduet til avspilleren.)

Det er i så fall siste metoden jeg vet om.

Lenke til kommentar
På mitt Radeon9700pro kort har jeg valget mellom 2 modus: vanlig og secondary, på secondary har jeg valget mellom å kjøre 30hz interlaced, altså tv frekvens...

eller er dette for DVi ? :D

 

Tror faktisk at TV kjører 50Hz interclared...om du ikke har 100Hz TV, da.. :p Er jo 50Hz i spenningen fra stømnettet, osv. Men, har ingen problemer med å kjøre 1024 med 120Hz på PC-skjermen og 50Hz på TV'n samtidig jeg i alle fall.

Lenke til kommentar

Rekner med at 'problemene' dere snakker om her er angående å vise DivX/DVD/whatever på tv'en, riktig?

 

Da vil dere bruke Theatre Mode, den finnes under Overlay i Advanced Settings. Bruk det sammen med en skikkelig avspiller, ZoomPlayer f.ex., så funker det som bare juling. Har brukt dette oppsettet i lang tid på mitt 8500LE kort.

 

Andre instillinger dere må foreta:

Under Settings skal den andre skjermen være deaktivert

Under Advanced Settings - Displays så skal TVen stå som nummer 2, eller i Clone view (avhenger litt av driver versjon og annet oppsett hva den kalles).

 

:)

Lenke til kommentar
Rekner med at 'problemene' dere snakker om her er angående å vise DivX/DVD/whatever på tv'en, riktig?

 

Da vil dere bruke Theatre Mode, den finnes under Overlay i Advanced Settings. Bruk det sammen med en skikkelig avspiller, ZoomPlayer f.ex., så funker det som bare juling. Har brukt dette oppsettet i lang tid på mitt 8500LE kort.  

 

Andre instillinger dere må foreta:  

Under Settings skal den andre skjermen være deaktivert

Under Advanced Settings - Displays så skal TVen stå som nummer 2, eller i Clone view (avhenger litt av driver versjon og annet oppsett hva den kalles).

 

:)

 

Av en eller annen grunn funker det nå, vet ikke hvorfor, gjorde jo ingentingen :) Focker seg sikkert til igjen når jeg rebooter men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...