Gå til innhold

Sette opp nettverk for 10 persons lan-party


Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter med en 25000 / 5000 kbps forbindelse fra Canal Digital og skal hjelpe til med å sette opp nettverk for nabogutten. De skal avholde et minilanparty i et grendehus ca 20 meter unna, men det er en bilvei imellom. Det er fri sikt mellom husene.

Soooo, what to do?

 

Tenkte på å sette en wlan router hjemme i huset, og en til i grendehuset, i bridge mode. Derfra legger jeg opp 2 stk 100 mbit switcher jeg har liggende, muligens også et eget trådløst aksesspunkt (i så fall på en annen kanal enn "hovenlinken".

Hva tror dere?

Hvor mange online spillere kan jeg få støttet med dette nettverket?

(blandet spilling, en del BF2BC, MGS og likn, tror de fleste kommer med konsoller).

 

Takknemmelig for råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet kan bli stabilitet pga mange tilkoblinger mot nettet (mange pr bruker innimellom). Dette kan i verste fall gjøre routeren treg eller krasje den.

Kanskje en ide å si ifra at de ikke skal laste ned med bittorrent e.l. for at de skal beholde brukbar respons.

Jeg vil anbefale deg å bruke en DD-wrt router i wireless bridge som tar imot signal og sender det via lan. På DD-WRT er det noe som heter "Catch all p2p protocols" Dette kan være smart å ha på. Dette vil da blokkere bittorrent og andre p2p protokoller. Hadde jeg vært deg hadde nok jeg brukt en 16 ports gigabit switch. Men det du har tenkt til å gjøre kommer til å funke, så du trenger ikke kjøpe noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...