Gå til innhold

8800GTS 320mb vs. GT240 512mb vs. GTS250


Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt kort 8800GTS 320mb. Jeg tenkte å ta en midlertidig oppgradeing frem til jeg får bedre råd sånn at jeg kan dra noen nye spill sånn på middels grafikk. Vurderer noen rimelige kort, og jeg må ha Nvidia på grunn av at jeg bruker samme maskin til Linux.

 

Hvordan er GT240 og GTS250 i forhold til det jeg har nå? Og hvordan hamler disse sistnevnte seg opp mot nyere spill som BF BC2, COD osv? Jeg må ikke ha grafikken på full, er fornøyd på low eller medium jeg inntil videre... bare jeg i hele tatt får startet og spilt spillene. Har forøvrig en Intel C2D på 2,6ghz, 2GB ram, og en Enermax 500w psu.

 

Takker for råd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner i farten ingen relevante benchmarks på de spillene du nevner men ser at GTS250 i endel andre benchmarks vil gi ca en dobling av ytelsen kontra 8800kortet.

 

Jeg anbefaler deg og ta en titt på benchmark seksjonen på Tomshardware selv.Da vil du nok klare og gjøre deg opp en mening selv.

 

Jeg sitter selv på ett 8800gts kort som fremdeles gjør nytta si i f.eks Risen som er ganske tungt å dra.

Har du prøvd kortet på noen av de titlene du nevner?

 

EDIT.Jeg ser nå at kortet mitt er litt raffere enn det du sitter på.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...