Gå til innhold

Grønne jobber


Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma da jeg er meget interessert i og inspirert av grønn teknologi, men jobber idag i en næring i andre enden av skalaen..

Med andre ord har jeg lyst til å "skifte beite", men hvordan går man frem for å finne drømmejobben innen denne nye næringen? Jeg ser at bedrifter som f.eks. Th!nk søker etter folk, men det er selvsagt bare ingeniørstillinger. Hvordan kan folk som meg som innehar mer entusiasme enn relevant formell utdannelse finne seg jobb innen dette fagfeltet?

Jeg er ikke i en posisjon hvor jeg kan tillate meg noen år på skolebenken, men finnes det kurs som kan være nyttige for å spe på min mekaniske bakgrunn (flymekaniker)?

Først og fremst drømmer jeg om å jobbe med salg/ markedsføring/ produktansvar/ support, eller med miljøstrategier for selskaper med miljøutfordringer. Jeg har selv vært inne på tanken om å starte egen virksomhet, men har ikke "guts" nok til å kaste meg ut i det. Jeg mener selv jeg har noen gode forretningsidéer, men uten kapital eller "overmot" strander det selvsagt.

 

Det hadde vært spennende å hørt litt om andres erfaringer med å finne seg en "grønn jobb".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kiwi ;)

Ikke helt hva jeg så for meg, men "bra" forslag.. ;)

 

On topic:

Går det å "fylle på" et gammelt artium med noen relevante eksamener kanskje? Men aner ikke hva "relevant" ville vært om jeg skulle satset på å jobbe for en produsent/ importør/ forhandler av f.eks. elektriske biler/ båter/ sykler da.. Med ren teknisk utdannelse (og noen års erfaring fra fotobutikk..) er det kanskje noe innen markedsføring/ økonomi jeg burde spedd på med?

 

Eller er det vel så fornuftig å "markedsføre seg" ved å holde liv i noen gamle blogger på temaet kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...