Gå til innhold

Windows 7 - Noen som kan lage et program for å aktivere/deaktiver lydenhet?


Anbefalte innlegg

Dette kan vel betegnes som en liten utfordring til de med programmeringsferdigheter :)

 

Jeg skulle gjerne ha hatt et program eller script for å deaktivere eller aktivere lydenheten. Er det noen her som kan lage det? Vet det kan gå med devcon og .bat fil, men jeg har tenkt å koble en kjøring opp mot en spesial tast på pc'n slik at jeg gjerne skulle hatt noe som kunne aktivere hvis deaktivert og deaktivere hvis aktivert.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan vel betegnes som en liten utfordring til de med programmeringsferdigheter :)

 

Jeg skulle gjerne ha hatt et program eller script for å deaktivere eller aktivere lydenheten. Er det noen her som kan lage det? Vet det kan gå med devcon og .bat fil, men jeg har tenkt å koble en kjøring opp mot en spesial tast på pc'n slik at jeg gjerne skulle hatt noe som kunne aktivere hvis deaktivert og deaktivere hvis aktivert.

 

Takker for svar :)

 

Sjekk denne artikkelen (på engelsk riktignok):

Create a Shortcut or Hotkey to Mute the System Volume in Windows

Lenke til kommentar

Sjekk denne artikkelen (på engelsk riktignok):

Create a Shortcut or Hotkey to Mute the System Volume in Windows

 

Takker for svar, men jeg er avhengig av å deaktivere selve enheten ikke bare mute. :) Skulle gjerne hatt ett program som når jeg kjører det aktiverer enheten hvis den er deaktivert og deaktiverer når enheten er aktivert. Så jeg slipper å gå inn i enhetsbehandling og deaktivere/aktivere selv hele tiden. :) Script kanskje?

 

EDIT: Noe slikt hadde vært genialt bare at koden burde kjøres automatisk med spørring om deactivate if enabled else enable uten GUI: http://www.codeproject.com/KB/cs/HardwareHelper.aspx

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...