Gå til innhold

feil ved skifting ifra 2003server til 2008, DC, Active Directory


Anbefalte innlegg

På forhånd vil jeg bare sei at dette her er ikkje min sterkeste side.

Jeg og en venn har ifra før brukt ukesvis på å sette opp en win 2003 server som brukes som domain med active directory.

 

Denne har nå svevet noen år og er klar for å skiftes ut til ny hardware og software.

 

Vi følgte denne: http://support.microsoft.com/kb/555549 og levde i stor tru om at dette skal gå fint.

 

Men der tok vi skikkelig feil.

Akkurat nå er problemet:

dcpromo for å fjerne gamle serveren gir oss:

"The box indicating that this domain controller is the last controller for the domain firmanavnet.no is unchecked. However, no other Active Directory domain controllers for that domain can be contacted".

 

Gamle server heter domainserver.

Nye heter: domene.

 

Og etter å sjekket nå så ser det ut som den nye "domene" kun linker seg og henter alt ifra den gamle "domainserver"

 

Så akkurat nå sitter vi grundig fast.

Hele helga og til nå har gått i feilsøking og lesing av manualer/info på nett.

 

Er det noen der som har mulighet å hjelpe oss litt?

Jeg har ingen problemer å gi ut logger.

Så lenge jeg får vite hva jeg skal legge ut av logger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, skal du ha to forskjellige domener hvor du vil overføre data fra det gamle domenet over til det nye? Eller skal du beholde det gamle domenet og bare ha en ny server inn?

 

Hvis sistnevnte er det ganske greit. Du må som conundrum sier, først sjekke at skogen/domenet er preppa for 2008, og om ikke gjøre det.

 

Om den nye domene kontrolleren er en ny fysisk boks er det jo bare å fyre den opp ved siden av den gamle, kjøre den opp som domene kontroller og deretter overføre fsmo-rollene og eventuelt andre tjenester som kjører på den gamle serveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...