Gå til innhold

hvordan ser "artifacts" ut?


Anbefalte innlegg

jeg har nettopp klokket mitt skjermkort for første gang.

jeg har klokket mitt Sapphire Radeon 9700 non-pro til core: 373.50 (gikk ikke an lenger i Rage3D Tweak) og minne til 326.50. er dette bra?

 

jeg har fått litt hjelp her for å lære meg å klokke, og mange har sagt at jeg skal ta ca. 5mhz om gangen og teste i 3dmark for å se etter "artifacts".

 

men hva er det egentlig jeg skal se etter? jeg ser ikke noe stor forskjell nå og før når jeg kjører testen.

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå, etter at maskinen hadde stått på en stund, fikk jeg noen kvite flekker o.l. på linja oppe på IE f.eks. jeg regner med at dette var artifacts.

 

jeg satte nå ned fra 373.5/326.25 til 344.25/308.25. tror dere at jeg satt ned mer enn nødvendig?

jeg skal i vertfall prøve å kjøre med denne hastigheten for å se hvordan det går.

 

men tror dere at ekstra kjøling ville hjulpet?

 

hvilke av disse kjølerne til chipset/minne er å anbefale?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=3870&GID=3800

Lenke til kommentar

hmm har hørt at det ikke er så mye å hente fra å ha ramsinks på minnet siden disse er bga minne som utvikler veldig lite varme.. tror du må volt modde for at de skall bli for varme...

 

tror nokk at denn her er et fint valg viss du er opptatt av en stillegående pc :)

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80AHP

 

har den selv og har ikke prøvd å klokke enda men den kjøler sikkert veldig bra med en sånn her til å blåse frisk og kald luft på seg

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FB123

 

den er litt kronglete å montere (vifta altså) og kjøleribba kan ta deg 30 mins tid å montere :S men jeg er kansje litt 1447 og laidback når jeg mekker pc :lol:

 

Edit: Arti facts ser sinsykt skumle ut ;)

Lenke til kommentar

Artifacts jeg har opplevd ved klokking:

2D: GPU: 'Snø', piksler som blinker, får feil farge o.l.

RAM: Omtrent samme som GPU, striper, korrupte piksler, muspila 'smitter av' på skjermbildet. Etterhvert fullstendig grøt.

3D: GPU: Trekanter forsvinner, dukker opp hvor som helst, et av hjørnene på diverse polygoner stikker av langt borti gokk og lager en lang 'spiker'. Ofte etterfulgt av total heng.

RAM: Festlige farger på teksturer, begynner med småfeil, etterhvert blir alle teksturer byttet ut med festlige mønstre i ofte totalt syke farger.

For høyt klokket GPU fører ofte til heng, RAM kan ofte kjøres altfor høyt uten at PCen henger seg.

Lenke til kommentar
Som en annen sa og som du selv så, du legger merke til det automatisk...

Har noen bilder med artifacts fra Flashpoint, dette skyldtes ikke klokking men faulty Northbridge.

Hvis dere vil kan jeg vise dere dem.

 

så du spiller OFP? det gjør jeg og.

skit bra spill! kan ikke vente til 2'ern kommer ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...