Gå til innhold

Noen kommentarer på denne spillsetupen til 10-12k?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på utkikk etter en ny PC, og har funnet en pakke etter min bruk og pris på Komplett.no. Jeg har svært liten erfaring og kunnskap om hardware så jeg ønsker litt tilbakemeldinger på et oppsettet jeg har valgt: link.

 

Mitt bruksområde er først og fremst spill, men mulighet til å takle flere og noen tunge prosesser. Høy lydkvalitet er også viktig.

 

Det jeg er mest interessert i å få tips på er:


  •  
  • Grafikkort; 5770, 5850 eller 5870? Er det like greit å kjøpe et billig som f.eks
  • Bør jeg kjøpe eget lydkort, isåfall hvilket?
  • I tillegg til HDD som jeg bestiller har jeg fra før av en Raptor 10k RPM, enda en Greenpower og en 370gb. Hvor stor PSU trenger jeg for å takle mist Raptor+x2 Greenpower samt resten av PCen?
     

 

HER er pakken på Komplett.no, Gamer i35.

Jeg har et budsjett som ikke kan overgå 12 000, helst rundt 11 000.

 

Tusen hjertelig for alle kommentarer!

 

 

Edit: trenger strengt tatt ikke nytt lydkort nå når jeg har dette.

Endret av Strekjaeden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en AMD-løsning med 5870 til det budsjettet. Jeg vet ikke hvor viktig det er for deg å få den satt sammen, og/eller hvor viktig det er at det er Komplett.no, men her er et oppsett fra Dustinhome.no:

 

- AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

- CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB)

- ANTEC MIDTOWER P183 ATX BLACK

- ANTEC CP SERIES 850W

- XFX RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

- WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 1.5TB SATA/300 64MB

 

Totalt: 8286KR.

 

Jeg er ikke veldig god på AM3+ hovedkort så noen andre må foreslå det. (Aldri velg et forholdsvis billig hovedkort forresten, det har jeg brent meg på.) Hvis du virkelig vil presse budsjettet ville jeg valgt i7-930, 6GB RAM og et 1366-hovedkort, men da kommer du ganske tett oppi de 12000 kronene som er maksimum.

 

* Å kjøpe harddisker under 1,5TB per i dag syns jeg er kortsiktig forresten.

* For å svare konkret på spørsmålet ditt så burde du klart gå for 5870.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en AMD-løsning med 5870 til det budsjettet. Jeg vet ikke hvor viktig det er for deg å få den satt sammen, og/eller hvor viktig det er at det er Komplett.no, men her er et oppsett fra Dustinhome.no:

 

- AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

- CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB)

- ANTEC MIDTOWER P183 ATX BLACK

- ANTEC CP SERIES 850W

- XFX RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

- WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 1.5TB SATA/300 64MB

 

Totalt: 8286KR.

 

Jeg er ikke veldig god på AM3+ hovedkort så noen andre må foreslå det. (Aldri velg et forholdsvis billig hovedkort forresten, det har jeg brent meg på.) Hvis du virkelig vil presse budsjettet ville jeg valgt i7-930, 6GB RAM og et 1366-hovedkort, men da kommer du ganske tett oppi de 12000 kronene som er maksimum.

 

* Å kjøpe harddisker under 1,5TB per i dag syns jeg er kortsiktig forresten.

* For å svare konkret på spørsmålet ditt så burde du klart gå for 5870.

Nja, jeg har aldri satt sammen en PC før men jeg skulle nok ha klart det i løpet av et døgn eller to, liksom. Er å foretrekke å få den ferdig oppsatt. Føler meg tryggere med Komplett siden jeg har brukt de en del fra før. Synes det er viktig å være sikker på å få support om jeg skulle trenge det. :)

 

Hva er fordelen med AMD prosessoren kontra i7? Ser forskjellen på 0.4 GHz. Er det 'alt'? Hva gjør den bedre til mitt bruk enn i7?

 

Ulempen for meg med å min/maxe såpass er at jeg blir alltid usikker på om ting passer skikkelig, og hovedkort er noe jeg vet absolutt ingenting om (bortsett fra hvor raskt minne den kan takle :p).

 

Godt poeng ang. harddisk. Jeg har mange nå, men bare 1stk som er stor (1gb). Har en annen på 500gb og en Raptor på 150gb, men det blir jo fort unødvendig mange. Skal definitivt tenke over det.

Endret av Strekjaeden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...