Gå til innhold

Nye stoffer forbudt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Hvis alkohol og røyk hadde vært forbudte fram til idag hadde de aldri blitt lovlige ved en diskusjon.

 

Trenger staten virkelig å støtte de som på eget initiativ går med på ødelegge kroppen sin? Kunnskap om narkotika har de fleste, og alle veit at det ikke er bra for deg. (Da snakker jeg ikke om vettugt bruk, men gradvis eskalering av doser og nye, hardere stoffer)

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Staten skal støtte friheten til å velge selv..

 

Misbruk av narkotika er farlig for deg, bruk med måte er ikke like risikofullt. Det samme gjelder for sukker..

 

hehe, du tok det selv.

 

Men når vi er inne på vettig bruk av ting som finnes.. Hva med å få det inn i skolen? Jo mer informasjon mennesker har om noe, jo flinkere blir de til å forholde seg til det.

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Og jeg sier at hvis jeg tar feil, så er det bare å korrigere meg. Men så vidt jeg vet så er det ingen av dem bra for deg. Dessuten, hva du mener er min rett eller ikke, spiller ingen rolle. Når samfunnet verken aksepterer rusmidler eller finner behov for dem, havner de kjapt på forbudslista.

 

Du må gjerne være uenig, men folk flest synes narko er noe dritt.

En liten ting først: Det er ikke samfunnet som ikke aksepterer det, det er de som styrer landet som ikke aksepterer det. Majoriteten av Norges befolkning har et mer liberalt syn enn hva loven reflekterer, og skal du gå etter hvor mange i Norge som har prøvd eller regelmessig bruker narkotiske stoffer så lever vi ikke i et demokrati.

Men herfra og ut havner du i glemmeboka. Du repeterer kun hva du allerede har sagt og kommer ikke med noen form for bevis når jeg ber om det.

 

Hadde det vært slik så hadde det vært greit. Men det du sier stemmer ikke. Å bruke penger på rehabilitering av narkovrak burde ikke være nødvendig, men er nok desverre det fordi folk skal "bestemme over sin egen kropp".

 

Teit at det skal være nødvendig å bruke mine skattepenger på folk som har havna skikkelig på kjøret. Enig?

Her er det selvfølgelig visse ting man må ta hensyn til. F.eks. Amfetamin, Kokain og Heroin er stoffer som på ingen måte burde legaliseres for folk flest, da folk flest ikke kan ta ansvar når det kommer til slike sterke og avhengighetsdannanede stoffer som de er. De gjør i tillegg fysisk og psykisk stor skade på kroppen over tid. Ville de blitt legalisert ser jeg for meg at folk i dette landet ville flyttet en mas inn på rehabiliteringssentre. Jeg sikter mer til de mildere droger som f.eks. Ectasy, Cannabis mm.

 

Helt enig, det er veldig dumt at du skal betale for at andre vil teste ut en/flere ting og trenger hjelp i ettertid. Ergo derfor jeg foreslår at de som bruker det er de som burde betale for det.

Ja, bare å se på skattepolitikken mhp på bilavgifter så vil du se at alle pengene går inn til bedre veier.

Så siden biler blir skattet i senk og alle disse pengene ikke går til norske veier så vil det ikke fungere med rusmidler ?.. Det er ikke værre enn at pengene øremerkes skriftlig til rehabilitering, opprettholdelse, produksjon og distribusjon av rusmidlene.

Forøvrig er det galt at alt av skatter og avgifter på biler skal gå til veier. Mange mennesker blir årlig skadet/drept som en direkte eller indirekte følger av biler, mangfoldig ganger mer enn narkotiske stoffer. Derfor er det rett at en del av pengene skal gå til sykehus, legevakt, renhold etc.

 

Markedet for stoff er der bare fordi folk er idioter som ikke bryr seg om hva slags stoff de putter i seg og ødelegger hjernen sin med, og de er også veldig dårlige personer til å begynne med, siden de med viten og vilje direkte støtter kriminelle.

Beklager, du angriper feil person. Det er politikkere som støtter kriminelle ved opprettholdelse av forbud.

Markedet for stoff er der fordi folk flest trenger rus, noen mer enn andre, noen ikke. Jo fortere du klarer å innse og akseptere det, jo bedre.

Jeg putter ikke noe i kroppen min som jeg ikke vet hva er, hva den gjør med kroppen, hva den gjør med psyken og hvilken risiko som er involvert. Jeg har prøvd det meste mellom himmel og jord, meste kun en gang, med unntak av Cannabis.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

En liten ting først: Det er ikke samfunnet som ikke aksepterer det, det er de som styrer landet som ikke aksepterer det. Majoriteten av Norges befolkning har et mer liberalt syn enn hva loven reflekterer, og skal du gå etter hvor mange i Norge som har prøvd eller regelmessig bruker narkotiske stoffer så lever vi ikke i et demokrati.

 

Som jeg sier så er det bare å korrigere meg hvis du mener jeg tar feil. Jeg har ingen innbitte holdninger til eller fra her, så jeg tar gjerne innover meg hvis du klarer det. Men så vidt jeg vet så er ingen av dem bra for deg. Og det er jeg slettes ikke alene om.

 

Og jo. Samfunnet aksepterer ikke narko. Og bare for å minne deg om noe vesentlig. De som styrer er en del av samfunnet. Hadde de trodd det var poppis å være for en mer liberal holdning, så ville det vært det. Men i og med at samfunnet for øvrig ikke tillater det, unnlater de det.

 

Den generelle holdningen blant folk er fremdelds at narko er noe dritt.

Lenke til kommentar

Den generelle holdningen blant folk er fremdelds at narko er noe dritt.

Du kommer konstant med bastante påstander, og jeg ber deg atter en gang: b-e-v-i-s. Eller så kan du begynne å legge til "Jeg tror", "Jeg mener", "Jeg har hørt", "Jeg har lest et sted" e.l.

 

Har du forøvrig i det heletatt fulgt med på politikk og jus de siste rundt 10 årene, spesielt da utviklingen rundt Cannabis ? Selv tidligere høyesterettsdommer Ketil Lund har gått ut og sagt at politikken i dag er en total fiasko, men han turte ikke åpne kjeften når han var dommer nettopp pga. at han da ville mistet jobben. Se på så og si ennhver høytstående politikker som har uttalt seg liberalt om rusmidler, blitt svartmalt av sine partifrender og media. Det er en grunn til at utviklingen har gått så sakte med ruspolitikken her i Norge, og det er pga. utdaterte gamle holdninger som lever i beste velgående hos de som styrer vårt land.

 

Forhåpentligvis vil ( Som så mange ganger tidligere. ) våre gode venner i toppen bli påvirket av den pågående liberaliseringen av ruspolitikken i USA.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

 

Markedet for stoff er der bare fordi folk er idioter som ikke bryr seg om hva slags stoff de putter i seg og ødelegger hjernen sin med, og de er også veldig dårlige personer til å begynne med, siden de med viten og vilje direkte støtter kriminelle.

Beklager, du angriper feil person. Det er politikkere som støtter kriminelle ved opprettholdelse av forbud.

Markedet for stoff er der fordi folk flest trenger rus, noen mer enn andre, noen ikke. Jo fortere du klarer å innse og akseptere det, jo bedre.

Jeg putter ikke noe i kroppen min som jeg ikke vet hva er, hva den gjør med kroppen, hva den gjør med psyken og hvilken risiko som er involvert. Jeg har prøvd det meste mellom himmel og jord, meste kun en gang, med unntak av Cannabis.

Som om det er noen som trenger rus. Ingen trenger rus, og har man problemer, så gå til legen.
Lenke til kommentar

Som om det er noen som trenger rus. Ingen trenger rus, og har man problemer, så gå til legen.

For all del, vi MÅ ikke ha det. Men det er en nødvendighet mtp. at en majoritet av verdens befolkning nettopp ruser seg.

 

Som nevnte tidligere, nei takk. Jeg velger et naturlig droge fremfor noe syntetisk menneske-skapt middel som svir av hjerneceller og har en bivirknings-liste tykkere enn norges lover.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Majoriteten av Norges befolkning har et mer liberalt syn enn hva loven reflekterer

Flertallet er nok fortsatt mot legalisering.

 

Her er det selvfølgelig visse ting man må ta hensyn til. F.eks. Amfetamin, Kokain og Heroin er stoffer som på ingen måte burde legaliseres for folk flest, da folk flest ikke kan ta ansvar når det kommer til slike sterke og avhengighetsdannanede stoffer som de er. De gjør i tillegg fysisk og psykisk stor skade på kroppen over tid. Ville de blitt legalisert ser jeg for meg at folk i dette landet ville flyttet en mas inn på rehabiliteringssentre. Jeg sikter mer til de mildere droger som f.eks. Ectasy, Cannabis mm.

Jeg tror ikke antall brukere ville øke så mye, og selv om det gjorde det er det galt å forby slike stoffer også.

 

 

Helt enig, det er veldig dumt at du skal betale for at andre vil teste ut en/flere ting og trenger hjelp i ettertid. Ergo derfor jeg foreslår at de som bruker det er de som burde betale for det.

Og diabetikere som har spist for mye søtsaker må betale insulinet selv?

 

Som nevnte tidligere, nei takk. Jeg velger et naturlig droge fremfor noe syntetisk menneske-skapt middel som svir av hjerneceller og har en bivirknings-liste tykkere enn norges lover.

Syntetiske stoffer er ikke nødvendigvis farligere enn naturlige. I mange tilfeller er det faktisk helt motsatt.

Endret av S_J
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke antall brukere ville øke så mye, og selv om det gjorde det er det galt å forby slike stoffer også.

Jeg har den samme holdningen, men er realistisk her. En direkte legalisering av de stoffene er ikke riktig vei å gå her i Norge. Beviset på det ser du hver helg på byen. Kansje 5-10 år etter legalisering av svakere droger når korrekt og opplysende informasjon kommer ut til folket.

 

 

Og diabetikere som har spist for mye søtsaker må betale insulinet selv?

Min holdning, ja. De som har det medfødt skal selvfølgelig ikke klandres, men de som pusher grensene med 100kg+ og slenger i seg kilovis med sukker graver sin egen grav.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Den generelle holdningen blant folk er fremdelds at narko er noe dritt.

*snip*

 

Bevares, om du trenger det inn med teskje kan jeg alltids stave det ut for deg. Det er mitt faste inntrykk, etter å snakket med, observert og deltatt i, diskusjoner og samtaler med folk, at narko er noe dritt, selv om enkelte virker nærmest religiøst opptatt av å overbevise folk om at narko tvert om er en velsignelse. Og denne generelle oppfatningen av narko som noe dritt er grunnen til at politikere ikke kan ta seg bryet med å fronte et annet standpunkt.

 

Og jeg kan ikke si at jeg aner noe endring. Noen tar til orde for heroin på resept for heroinmisbrukere. Men der strander det også, har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar

Og denne generelle oppfatningen av narko som noe dritt er grunnen til at politikere ikke kan ta seg bryet med å fronte et annet standpunkt.

Det korrekte er: Denne generelle utdaterte oppfatning av narko som noe dritt er grunnen til at politikere ikke tør å ta ta til orde for noe annet.

Sikter her spesifikt til to droger som nevnt tidligere, Cannabis og Ectasy.

 

Det er en god grunn til at forskningsmiljøet i Norge nå har forbigått politikere samt ledende dømmende organ og gått gjennom andre organer for å få gjennom et pilot-prosjekt med medisinsk Cannabis her i Norge. Prosjektet har vedvart i over et halvt år nå, med veldig positive resultater så langt. Det vurderes nå om flere personer skal involveres i testen, men ting tar tid i byråktratiet.

 

 

PS: Jeg trenger det ikke inn med teskje, jeg vil at du skal ordlegge deg rett. Det er stor forskjell på "Jeg tror/Jeg har hørt dette er korrekt." og "Dette er korrekt."

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

[quote name='toro2' date=' 3. april 2010 - 12:17'

Men når vi er inne på vettig bruk av ting som finnes.. Hva med å få det inn i skolen? Jo mer informasjon mennesker har om noe, jo flinkere blir de til å forholde seg til det.

 

Det er faktisk litt i skolen allerede, på ungdomsskolen holdt jeg foredrag om heroin :p Men det var ikke så mye, vi hadde mer om f.eks. genetikk.

Lenke til kommentar

Det er en god grunn til at forskningsmiljøet i Norge nå har forbigått politikere samt ledende dømmende organ og gått gjennom andre organer for å få gjennom et pilot-prosjekt med medisinsk Cannabis her i Norge. Prosjektet har vedvart i over et halvt år nå, med veldig positive resultater så langt. Det vurderes nå om flere personer skal involveres i testen, men ting tar tid i byråktratiet.

 

Hva har medisinsk cannabis med denne diskusjonen å gjøre? Det virker som om du snakker om særtilfeller der narko kan gagne noen, mens jeg snakker om bruk og misbruk. Dessuten kan du sikkert redegjøre for hva du mener med "det er en grunn" og fortelle oss hva grunnen er. Og hva du mener med "forbigått". Trenger de ikke tillatelse fra norske myndigheter, kanskje? Eller foregår forskningen utenlands?

Endret av reverto
Lenke til kommentar
Bevares, om du trenger det inn med teskje kan jeg alltids stave det ut for deg. Det er mitt faste inntrykk, etter å snakket med, observert og deltatt i, diskusjoner og samtaler med folk, at narko er noe dritt, selv om enkelte virker nærmest religiøst opptatt av å overbevise folk om at narko tvert om er en velsignelse. Og denne generelle oppfatningen av narko som noe dritt er grunnen til at politikere ikke kan ta seg bryet med å fronte et annet standpunkt.

 

:!: Si meg en ting. De satt ikke tilfeldigvis med en øl, eller drink i hånden vel? Det helt latterlige hykleriet er nesten verre enn forbudet. Når skal disse fjolsene få dratt hue sitt ut av ræva si, og innse at alkohol kan være en gift på lik linje med alle andre rusmidler?? Hvor dum er det mulig å bli?

 

Men du har rett i en ting: Politikere driter i logikk og kunnskap, det er kun stemmer til partiet og sine egne overbevisninger som teller

 

Det er faktisk litt i skolen allerede, på ungdomsskolen holdt jeg foredrag om heroin Men det var ikke så mye, vi hadde mer om f.eks. genetikk.

 

Bra, fakta er veien. Bedre enn holdningsarbeid, skolen skal opplyse elevene om virkeligheten.

Lenke til kommentar

Hva har medisinsk cannabis med denne diskusjonen å gjøre? Det virker som om du snakker om særtilfeller der narko kan gagne noen, mens jeg snakker om bruk og misbruk. Dessuten kan du sikkert redegjøre for hva du mener med "det er en grunn" og fortelle oss hva grunnen er. Og hva du mener med "forbigått". Trenger de ikke tillatelse fra norske myndigheter, kanskje? Eller foregår forskningen utenlands?

Grunnen er at veldig mange politikere i dag sliter med ( Som jeg sa i forrige innlegg. ) utdatert syn på en del droger, spesielt Cannabis. Det gjør derimot ikke det vitenskapelige miljø, hvor flere og flere kommer til konklusjonen at legalisering er veien å gå spesielt medisinsk, men også til vanlig bruk. Medisinsk Cannabis har alt med diskusjonen å gjøre, du selv sa jo at ingen mennesker trenger eller har bruk for de stoffene som står på lista!

Kan for all del gå inn i en detaljert diskusjon om bruk av de to stoffene jeg har nevnt hvis du ønsker det. Er det noe du lurer på så spør i vei.

 

Ved forbigått mener jeg at ingen har kommet med et formelt spørsmål om tilltatelse fra høyere organ. Det er en beslutning tatt av Politiet, Helsedirektoratet, Tollvesenet og et visst sykehus på individuelt basis.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Bevares, om du trenger det inn med teskje kan jeg alltids stave det ut for deg. Det er mitt faste inntrykk, etter å snakket med, observert og deltatt i, diskusjoner og samtaler med folk, at narko er noe dritt, selv om enkelte virker nærmest religiøst opptatt av å overbevise folk om at narko tvert om er en velsignelse. Og denne generelle oppfatningen av narko som noe dritt er grunnen til at politikere ikke kan ta seg bryet med å fronte et annet standpunkt.

 

:!: Si meg en ting. De satt ikke tilfeldigvis med en øl, eller drink i hånden vel? Det helt latterlige hykleriet er nesten verre enn forbudet. Når skal disse fjolsene få dratt hue sitt ut av ræva si, og innse at alkohol kan være en gift på lik linje med alle andre rusmidler?? Hvor dum er det mulig å bli?

 

Men du har rett i en ting: Politikere driter i logikk og kunnskap, det er kun stemmer til partiet og sine egne overbevisninger som teller

 

Forskjellen er jo at alkoholen har aksept blant folk. Så kan de som føler for det moralisere så mye de vil og kalle det for hykleri og den slags etterpå. Men det er i hvert fall forklaringen på hvorfor alkohol er lovlig, og ikke narko. Men som jeg nevnte tidligere så har alkoholen vært forsøkt satt på forbudslista den også en del ganger oppgjennom historien.

Endret av reverto
Lenke til kommentar
Forskjellen er jo at alkoholen har aksept blant folk. Så kan de som føler for det moralisere så mye de vil og kalle det for hykleri og den slags etterpå. Men det er i hvert fall forklaringen på hvorfor alkohol er lovlig, og ikke narko. Men som jeg nevnte tidligere så har alkoholen vært forsøkt satt på forbudslista den også en del ganger oppgjennom historien.

 

Men er du imot alkohol? Behøver vi det, og syns du det også skulle vært forbudt?

Er du motstander av ALT som det ikke er behov for og som koster skattebetalerne penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...