Gå til innhold

Kjøpe PC spesifikt for å spille Flightsim X. 10-12K budsjett


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal kjøpe og bygge en PC for en kjenning som ønsker å bruke den til å spille flightsimulator X. Utover det har han egentlig ingen andre krav enn at den ikke skal bråke så veldig, eller se altfor "gameraktig" ut. At kabinettet er lett å bygge i er også et stort pluss. Utenom PCen ønsker han også utstyr rettet mot spilling av Flighsim (Joystick etc.) hva slikt koster aner jeg ikke...

 

Når det kommer til Intel/AMD og Nvidia/ATI så spiller ikke slikt noen som helst rolle. Er kun ute etter det som gir mest for pengene.

 

Kravene blir altså:

 

- Rettet mot flightsim X

- Spesielt utstyr tilpasset flightsim

- Windows 7 lisens

- Nøytralt utseende

- Relativt lydløs

 

Er ikke mine penger, så her er det ikke behov for å komme med råd om at man ikke trenger bruke så mye penger til dette etc. Det har jeg allerede prøvd, og vi har blitt enige om budsjett utifra det.

 

Takk på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsett jeg har prøvd meg på:

 

 

Logitech Flight System G940 - 2 140,-

 

Fractal Design Define R2 - Tower 775,-

 

Prosessor - 1 x Intel Core i7 930 / 2.8 2 296,-

 

Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler 613,-

 

Gigabyte Radeon HD 5770 1GB 1 298,-

 

Corsair 4GB Kit Intel/AMD PC3-10666 972,-

 

Samsung SpinPoint F1 Desktop 1TB 635,-

 

ASUS M4A785TD-V EVO - Hovedkort 752,-

 

Corsair HX650W - Strømforsyning 970,-

 

Microsoft Windows 7 Home Premium 838,-

 

Vil dette systemet holde i et par-tre år fremover uten spesielt store oppgraderinger? Ser for meg at skjermkortet kanskje byttes ut om et år eller noe. Kommer nok også til å brukes til andre spill enn Flight Simulator X etterhvert også.

Lenke til kommentar

Forslag her til 8500,-. FSX reagerer bra på klokkefrekvens, og denne prosessoren drar på 3,4 Ghz og det er bra. FSX skal også reagere bedre på DX10 enn DX9. Skjermkortet jeg har lagt inn HD5830 til ca 1700,- kjører også DX11 men jeg er usikker på om det vil ha noen effekt.

 

Uansett så vil du nok kunne få opp mot 100FPS evt bedre med dette oppsettet noe jeg tror vil være bra.

 

Joysticken skal være bra til sitt bruk.

 

Hmm jeg visste jeg hadde glemt noe. Her strømforsyning modulær til 750,-kommer i tillegg

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Forslag her til 8500,-. FSX reagerer bra på klokkefrekvens, og denne prosessoren drar på 3,4 Ghz og det er bra. FSX skal også reagere bedre på DX10 enn DX9. Skjermkortet jeg har lagt inn HD5830 til ca 1700,- kjører også DX11 men jeg er usikker på om det vil ha noen effekt.

 

Uansett så vil du nok kunne få opp mot 100FPS evt bedre med dette oppsettet noe jeg tror vil være bra.

 

Joysticken skal være bra til sitt bruk.

 

Hmm jeg visste jeg hadde glemt noe. Her strømforsyning modulær til 750,-kommer i tillegg

 

Dette så veldig bra ut :thumbup:

 

Tror jeg dropper den joysticken der da, og istedet går for den logitechpakken til 2200 som jeg hadde i mitt oppsett. Kommer uansett bare på rundt 11K :)

 

Hvor mye vil jeg kunne hente på å gå for 5850 kontra 5830?

 

Kommer muligens til koble på to 24", så oppløsningen blir rimelig høy. Mer trolig er det likevel at han holder seg til en 24" full HD.

Lenke til kommentar

Jeg er FSX fan og kjører et Core i7 oppsett overklokket til 3,6 GHz. Det er riktig at FSX reagerer godt på CPU hastighet. Jeg aner ikke om det er optimalisert for fire kjerner, men en del spill begynner å bli det. Så AMD oppsettet med 3,4 GHz prosessoren og et 5850 bør holde. Jeg kjører 5870 selv, men jeg kjører da EyeFinity som er nevnt. Jeg bruker 3 stk BenQ G2420HD 24" FullHD. Oppløsning jeg spiller i da er på 5760x1080. Du får da med deg mye mer av det som skjer rundt deg. Spesielt nyttig for meg som for det meste flyr helikopter. Det gir en litt ekstra dimensjon, men koster også mer. Du trenger også en relativt dyr aktiv displayport til DVI adapter som tar seg av signal til en av de tre skjermene. Totalpris på mitt system kom på ca. 20.000. Jeg har da Saitek Pro Flight X52 med rudder pedaler og Saitek Pro Headset. Anbefales!!

Lenke til kommentar

Takk for meget informativt svar.

 

Da er jeg foreløpig kommet frem til dette oppsettet:

https://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=789795

 

Ser det bra ut?

 

Har snakket med han som skal ha PCen, og den kommer til å bli kjørt med to stykk 24". Tre skjermer blir det ikke, nettopp på grunn av at det koster litt ekstra for å kunne bruke en tredje skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...