Slackbert Skrevet 26. mars 2010 Skrevet 26. mars 2010 Link til produsenten. Spec: · AMD Athlon Neo X2 Single-Core MV-40 ( 1.60GHz ) · Genuine Windows 7 Professional 32 · 11.6 " HD AntiGlare with integrated camera 1366x768 · 2 GB DDR2 SDRAM 667MHz · 250GB (5400 rpm) · 3G Fikk en X100e i dag på jobben for bruk på reiser og ellers "i felten". Har holdt litt på med den nå, og førsteinntrykket (basert på ca. tre timer) er meget solid. Var skeptisk til prosessoren på forhånd, da en kollega har en HP DV2 (med samme prosessor og Vista) som er litt tyngre i sessen enn ønskelig. Men så langt er min frykt gjort til skamme. Sannsynligvis mye pga. Windows 7. Greit, maskinen er ikke noe råskinn, men vanlige oppgaver går greit, og maskinen oppleves som kjapp nok så langt. Her er opplevelsesindeksen: Har planer om å komme tilbake med mer, etter hvert som livets harde realiteter setter inn.
MagnusW Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Har du fremdeles maskinen? Jeg går å ser litt på denne, samt Edge 11. Har ikke helt bestemt meg for om 11,6" blir for smått, og at jeg heller skal kjøpe meg en 13,3". Siden jeg fra før har en 15" tenkte jeg at en 11,6" ville vært fint å ha med seg på forelesninger. Hvordan er dine erfaringer med den, nå som det har gått en stund? Det jeg er litt urolig for er om det kanskje blir litt uoversiktlig med en så liten skjerm. Jeg skal hovedsaklig bare bruke den til word-dokumenter, nettsurfing og musikk, men er usikker på om det blir veldig mye scrolling opp og ned for å lese alt jeg har skrevet i et tekstdokument eller når jeg leser på en nettside. Forøvrig er det versjonen med AMD Turion X2 Neo jeg ser på, som vel skal være litt raskere enn din?
Slackbert Skrevet 10. november 2010 Forfatter Skrevet 10. november 2010 (endret) Har du fremdeles maskinen? Jepp. Skjermen er for liten dersom du skal jobbe mye med den. Blir anstrengende. Tastaturet er derimot glimrende. Det store plusset for meg er at den er så grei å ta med seg. Har den med på reiser, møter og ut i felten. Men jeg bruker den ikke som primærmaskin. Til det er den for svak, og skjermen for liten. Men den er flott som "nummer to"-pc. Gir et mer gedigent og solid inntrykk enn de fleste av konkurrentene, muligens unntatt Fujitsu. Endret 10. november 2010 av Slackbert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå