Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den lille spørsmålstråden for moped - AKA backuptråden


Anbefalte innlegg

Jeg har faila så sinnsykt på mopedlappen, bestemte meg i høst for å ta lettlappen, vinteren kom, jeg gjorde ikke en dritt.

Plutselig var våren her, holy shit tenkte jeg, jeg har et problem!

 

Ringte til nermeste kjøreskole å bestilte mopedopplæreing som ikke begynner før 19 mai :thumbdown:

 

Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne ;)

Heh, kjenner til problemet. Skulle og tatt traktorlappen for et år sida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ga opp qoutinga. orka ikke flere sider med det.

 

bbrann

Ser bra ut det bbrann! Lakkerte du plastikken og felgene hvit? (det som er hvitt på dekslet da... :p

 

Ticity

 

2,2 dl i vær av gafflene :yes:

takk, lakkert alt det ja :)

Brukte felglakk på felgene da :)

Lenke til kommentar

I går fikk jeg stor pakke fra Speedoptions! :D:D

- airsal sylinder + stempel

- 19mm dellorto gasser

- skiltoppheng + blinklys

- hendler

- holker

- diverse småting

 

Veldig gøy! Montering av sylinder, gasser og filter gikk ganske fint, med tanke på at jeg aldri har montert verken stempel eller sylinder før.

 

1) Da alt var ferdig montert og tilkoblet, og var det tid for å teste. Jeg slo på bensinkrana, og da begynte det å surkle litt inne i gasseren, og så begynte det å renne bensin ut av powerfilteret. Hva betyr det? :/

 

2) Fikk uansett start på mopeden. Den gikk overraskende friskt og rent! :D Men jeg hadde glemt å ha olje i bensinen, så jeg slo den av med en gang. Helte en god klunk olje i bensinen. Etter det, ble mopeden mer tungstartet, må trilles i gang. Når jeg prøver å starte den nå, starter den etterhvert, så ruser den seg, og så er dør den ut etter noen få sekunder. Akkurat som om jeg slo av tenningen.

Hva kan dette komme av? :/ Kan det være pga olja? Tok kanskje litt mye olje, kan det være derfor?

 

3) På gasseren (Dellorto PHBG 19CS), er det 3 nipler hvis jeg ikke husker feil. Den ene tykke er til bensin, antar jeg, så der koblet jeg bensina.

Og på oppe ved forgasserens sylinder/tønne-hus/topp, er det en liten tynn nippel på hver side. Hva brukes disse til?

 

Håper noen kan hjelpe meg fort, så kan jeg kan få sykkelen til å gå i dag! :D

 

edit: Det er snakk om en '96 mod Suzuki TSX.

Endret av tottings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Heihei.

Har tatt plombene på mopeden, og alt er koblet riktig til. Problemet her er dysa.

Har en derbi senda R Xrace 2009 modell, og i den sitter det orginalt en 63 dyse.

Når jeg kjører så vil den ikke komme på høyt turtall. Den går ikke reint eller vil over 50 km/t. Tennpluggen er ganske så hvit(lyse lyse svart?), ihvertfall ikke svart eller brun. Dysa som står i er 72, og det skulle jo gå greit.

 

Noen som vet hva problemet er? Eller er det bare å kaste den på verksted?

Lenke til kommentar

Heihei.

Har tatt plombene på mopeden, og alt er koblet riktig til. Problemet her er dysa.

Har en derbi senda R Xrace 2009 modell, og i den sitter det orginalt en 63 dyse.

Når jeg kjører så vil den ikke komme på høyt turtall. Den går ikke reint eller vil over 50 km/t. Tennpluggen er ganske så hvit(lyse lyse svart?), ihvertfall ikke svart eller brun. Dysa som står i er 72, og det skulle jo gå greit.

 

Noen som vet hva problemet er? Eller er det bare å kaste den på verksted?

 

du sier det selv.. "tennpluggen er ganske så hvit" sett i større dyse du :) prøv med 78-82.

Lenke til kommentar

hva må jeg stille på nå? når jeg gir bånn gass brøler den bare og holder på og daue, kveles i enten luft eller bensin. gir du litt og litt gass fyker den opp på turtall som normalt. men gir jeg bånn kveles den.

oppsettet er følgende:

Am6!

21mm Dellorto med 92 dyse

Hebo underbody

orginal sylinder

Am6!

 

har prøvd både lufteskruen og blandingsskruen, kommer liksom ingenvei -.- Hjelp :huh:

Lenke til kommentar

hva må jeg stille på nå? når jeg gir bånn gass brøler den bare og holder på og daue, kveles i enten luft eller bensin. gir du litt og litt gass fyker den opp på turtall som normalt. men gir jeg bånn kveles den.

oppsettet er følgende:

Am6!

21mm Dellorto med 92 dyse

Hebo underbody

orginal sylinder

Am6!

 

har prøvd både lufteskruen og blandingsskruen, kommer liksom ingenvei -.- Hjelp :huh:

 

prøv å rengjør forgasseren ;)

Lenke til kommentar

hva må jeg stille på nå? når jeg gir bånn gass brøler den bare og holder på og daue, kveles i enten luft eller bensin. gir du litt og litt gass fyker den opp på turtall som normalt. men gir jeg bånn kveles den.

oppsettet er følgende:

Am6!

21mm Dellorto med 92 dyse

Hebo underbody

orginal sylinder

Am6!

 

har prøvd både lufteskruen og blandingsskruen, kommer liksom ingenvei -.- Hjelp :huh:

 

prøv å rengjør forgasseren ;)

 

 

Juster nåla då, sånn at den får mindre bensin :)

Lenke til kommentar

MINIBIL:

 

Funker biltema gaffelolje? :innocent:

 

 

Ja :p

 

Hvilken dyse skal jeg bruke? Oppsett:

 

Suzuki TSX

- Airsal sylinder

- 19mm Dellorto gasser

- Powerfilter

 

Har i 87 dyse nå, men det virker som det er litt lite...

 

Prøv 90. Korleis oppføre den såg når du skal køyre då? ;)

Lenke til kommentar

Kommer en skikkelig dyp, mørk skrapelyd fra motoren når jeg kjører noen ganger. Høres nesten ut som om det er fra sylinderen, kan det være stempelringene som er fucka?

 

:hmm:

Skrapelyder er aldri et godt tegn. Plukk opp toppen og sylinderen, og se om alt står bra til. Se etter riper i sylinderen og på stempelet, samt sjekk at stempelringene er hele og fine. Er noe slitt, bytter du det. Nytt pakningssett + ringer er kanskje kjekt når du først har delene oppe uansett...?

 

Fikk åpna sylinderen i dag, og sjekket. Det var ingen riper i verken stempelet eller i sylinderveggen. Stempelringene var fine dem, satt bra på også. Pluggen var ganske svart/veldig mørkebrun, og toppen av stempelet er svart. Det var også en svart flekk i topplokket. Noe av det som er "farlig"?

 

post-117435-1270925061,2826_thumb.jpg

post-117435-1270925069,7401_thumb.jpg

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...