Stigma Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Hei, Jeg har i det siste blitt oppringt unødvendig mye for diverse spørreundersøkelser, typ 3-4 ganger i uken, og har bestemt meg for å reservere meg mot slike undersøkelser dersom det er mulig (noe jeg ikke er sikker på om det er). Det er så mange folk her på forumet med kunnskap om sikring av privatinformasjon og slikt at jeg vil annta noen vet om det er mulig å reservere seg mot spørreundersøkelser, og evt. hvordan. Ideelt over nettet om mulig. Kan noen peke meg i riktig retning hvis dette er mulig? -Stigma
Stigma Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Skrevet 25. mars 2010 https://w2.brreg.no/reservasjon/ Mange takk, men jeg ser her: "Viktig:En reservasjon vil ikke forhindre markedsundersøkelser eller henvendelser fra bedrifter du har et kundeforhold til. " betyr dette da at det ikke finnes noen måte å forhindre at man blir oppringt av alle disse undersøkelsene? Det er passelig irriterende... spesiellt når det er spørreundersøkelser som er bestillt av diverse kommersielle firma. Jeg kan på en måte se på det som mitt annsvar å delta i et rimelig anntall undersøkelser fra staten go statistisk sentralbyrå siden jeg tross alt er et medlem av samfunnet, men min tålmodighet i forhold til å bli oppringt for å måle mine kommersielle parametre er lav. Jeg håper andre kan komme med råd hvis det er noe mer som kan gjøres med dette. Hvis ikke så får jeg jo bare bli flinkere med å si nei når de ringer, men mine eldre foreldre for eksempel finner det ikke like enkelt å være såpass direkte. -Stigma
tingo Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Jeg håper andre kan komme med råd hvis det er noe mer som kan gjøres med dette. Hvis ikke så får jeg jo bare bli flinkere med å si nei når de ringer, men mine eldre foreldre for eksempel finner det ikke like enkelt å være såpass direkte. Dersom disse oppringningene kommer på mobiltelefonen: for hvert nytt telefonnummer som ringer opp; legg det inn i kontaktlista med en spesiell prefiks, feks "SALG" eller noe annet. Neste gang de ringer så lar du bare være å svare ("lydløs" knappen er genial). Så slipper du å kaste bort mer av din tid på disse telefonselgerne. Det skulle eksistert en "applet" til alskens mobiltelefoner som sjekket mot telefonterror.no og automatisk satte anropet til lydløst eller avviste det.
Pozzolan Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Eventuelt du kan si ifra til aktørene om at du ikke er interessert i slike undersøkelser og be dem om å fjerne deg fra sine lister. Har gjort dette selv og det går nå laang tid mellom jeg får en slik telefon. Husk, vær høflig! Hjelper lite å kjefte på de som ringer, er tross alt ikke de som velger hvem de skal ringe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå