Gå til innhold

HDMI problem med Panasonic PT-AX100


Anbefalte innlegg

Har en Panasonic PT-AX100 hengende i taket og har brukt denne flittig i over 2 år. Har brukt HDMI inngangen mot en DVD spiller. Dette har fungert bra, og fungerer fortsatt bra.

 

Kjøpte meg en Syvio200 mediaspiller som jeg ønsket å koble til HDMI inngangen på projektoren. Bruker en HDMI Switch fra Syvio.

 

Når jeg starter Syvioen så får jeg et oppstartsbilde i ca 30 sekunder og så forsvinner alt bilde og projektoren finner ikke noe signal. Har testet Syvioen på LCD tv og via andre utganger på både TV og Projektor med godt resultat.

 

Det virker på meg som at projektoren mister HDMI signalet etter booten på Syvioen og jeg klarer ikke å få det tilbake.

 

Klarer ikke å finne en løsning på dette. Håper at noen andre kanskje har nyttige tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd å feilet litt.

 

Det er en 5 meters kabel som går fra projektor til hdmi switch og en 1,5m kabel fra mediaspiller til switch - altså totalt 6,5 meter kabel med en switch i mellom.

 

Prøvde med en 3 meters kabel direkte til projektor og dette funket. Det som er merkelig er at dersom jeg skifter over til switchkabelen etter at jeg har fått bildet, så har jeg bilde gjennom switch etterpå, men bildet faller ut så snart mediaspilleren endrer bilde (f.eks fra meny til HD video) - altså dette er via kabel og switch.

 

Hva skyldes dette? Sender ikke Syvioen ut sterkt nok HDMI signal? Er nå rimelig frustrert..

 

Går det ann å forsterke et HDMI signal på noen måte?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sylvioen har lavere utsignal enn DVDen. Har opplevd det samme ved bytte av HDMI kilde. Måtte bytte til en ny HDMI kabel (hadde en 5 år gammel) og da fungerte det.

 

Bytt evt. til en aktiv switch (innebygget forsterker som bufrer signalet). De fleste switcher med strømforsyning har slik bufring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...