Gå til innhold

Flere problemer med trådløst; Windows bytter automatisk innstillingene mine


Anbefalte innlegg

Jeg har flere problemer akkurat nå.

 

Jeg har et nettverk med WPA2-PSK.

Når jeg skal koble til nettverket får jeg opp beskjed om at "finner ikke sertifikat for å logge deg på nettverket".

Jeg sjekka rundt og fant to mulige løsninger, den ene var at det var haket av for 801.xx autentikasjon. Denne haket jeg av. -LIKEVEL: Windows bytter tilbake til at denne står på med en gang jeg trykker ut.

 

I tillegg, jeg setter opp tilkoblingen til å ha WPA2-PSK kobling, og jeg skriver inn passordet. Likevel, med en gang jeg trykker ut derfra, spretter det automatisk tilbake til WEP. Dette gjelder også dersom jeg bruker Sitecom Wireless-verktøyet i stedet for WZC.

 

Jeg prøvde å sjekke om routeren står på WPA-RADIUS, men det gjør den altså ikke.

 

Dersom jeg prøver å bruke Mobilt Bredbånd-verktøyet står det bare "kobler til", helt til den "kobler fra".

 

Jeg har laptopen kobla på uten problemer, og har hatt den stasjonære kobla på nettverket til fram til nå. Har disse problemene en gang i blant, men de har tendens til å løse seg med å prøve å koble på et par ganger. Det skjedde ikke nå. Har heller ikke forandra på noe inne på routeren, så er rart om det er der det er problemer.

 

Routeren er en Airlink 89300

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter også med at jeg får forskjellig IP-adresseserier på de to pcene, den ene har adresse slik at jeg kan åpne porter i Routeren, og ferdig med det, mens den andre tydeligvis kjører på en helt annen IP-serie, og selv om jeg åpner porter i Routeren til den, så blir de ikke åpna..

 

192.168.0.x

212.215.x.x

 

Hvorfor har dette seg? De er jo kobla likt, og inntil nylig så gikk det jo fint an å ha åpne porter på stasjonæren også..

Lenke til kommentar

For meg virker det som om routeren's dhcp gir ut forskjellige adresser i scopet.

 

Hva med å kun gi ut adresser i 192.168.0.x?

 

Vet ikke hvorfor den deler ut 212 adresser, men hvis jeg skulle gjettet ligger problemet der.

 

Hvis jeg da ikke har misforstått problemet ditt?

Lenke til kommentar

Vel, den har en 192-adresse serru. Men når jeg sjekker den opp mot nett så har den plutselig en helt annen. Virker som at den ene pcn bytter kanaler innimellom.

 

Har det noe å si at den ene pcn er tilkobla med

HTMIX

og den andre med

OFDM ?

Det er eneste forskjellen jeg finner på de to pcene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...