Gå til innhold

Tilbakemelding på Gaming PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Trenger tilbakemelding på denne PC'en.

 

Legg merke til følgende:

 

- Har strømforsyning på 750W på min nåværende PC som eg tenker på å sette inn i denne PCn. (Vil dette være tilstrekkelig?)

 

- Velger 32-bits Windows 7 grunnet studioprogramvare. (Vil dette sette en stor stopper for gaming-erfaringen?)

 

- Vil ha AMD istedet for i7. (Har lest at AMD er prismessig/ytelsemessig betre til gaming?)

 

Setter pris på tilbakemelding på stort sett kva som helst. Gjerne også kommentarer på overnemnte. Det er første gongen eg skal bygge min eigen PC.

 

Blir hovedsaklig spelt WoW og MW2/BC2.

 

Kan legge til at eg ikkje har tenkt noko på overklokking (det er såvidt eg veit kva det i realiteten er).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående strømforsyning vil jeg be deg sjekke denne siden. Her har du en kalkulator som leder deg gjennom beregninger av strømforsyninger for ett PC oppsett.

Som oftes krever du ikke mer enn 500 watt strømforsyning med mindre du har tenkt å ha en god del harddisker osv. :)

 

Velger 32-biters windows av hvilken grunn sa du? Det er INGEN grunn til å velge 32-biters mener nå jeg. Og hvilken studio programvare er det snakk om? Er det på død og liv ikke mulig å bruke denne programvaren på 64-biters windows. Det skal sies att WoW ikke er det mest ekstreme å spille att det gjør noe.

 

Dette med AMD vs. Intel er en evigvarende kamp og diskusjon. Generelt er AMD sine prosessorer rimeligere og yter så å si det samme som Intel sine. Men dette er mye personlige preferanser og masse tall fra AMD/Intel sin side. Du velger det du selv foretrekker. Dette med att AMD er bedre til gaming, var noe som gjaldt når AMD hadde disse AMD Athlon XP/AMD Athlon XP 64 osv. Da var disse bedre enn Intel sine Celeron og Pentium prosessorer til en rimelig pris. =)

Lenke til kommentar

Angående strømforsyning vil jeg be deg sjekke denne siden. Her har du en kalkulator som leder deg gjennom beregninger av strømforsyninger for ett PC oppsett.

Som oftes krever du ikke mer enn 500 watt strømforsyning med mindre du har tenkt å ha en god del harddisker osv. :)

 

Takk skal du ha! Kjem til å sjekke opp denne siden.

 

Velger 32-biters windows av hvilken grunn sa du? Det er INGEN grunn til å velge 32-biters mener nå jeg. Og hvilken studio programvare er det snakk om? Er det på død og liv ikke mulig å bruke denne programvaren på 64-biters windows. Det skal sies att WoW ikke er det mest ekstreme å spille att det gjør noe.

 

PCn vil bli brukt i nesten like stor grad som gaming til studioinnspeling og miksing av musikk. Programvaren er kjent som Pro Tools LE 8 og er ikkje kompatibelt med 64-bit og Digidesign, som er fabrikanten av PTLE8, har ingen planer om å gjere det kompatibelt med 64-bit.

 

Er ganske innforstått med at WoW ikkje er av dei mest ytelseskrevjande spela på markedet. Men kor stor forskjell er eigentleg 64-bitversjonen frå 32-biten? Er den så stor at eg bør satse på 2 forskjellige datamaskiner - ein til gaming og ein til studio?

 

Dette med AMD vs. Intel er en evigvarende kamp og diskusjon. Generelt er AMD sine prosessorer rimeligere og yter så å si det samme som Intel sine. Men dette er mye personlige preferanser og masse tall fra AMD/Intel sin side. Du velger det du selv foretrekker. Dette med att AMD er bedre til gaming, var noe som gjaldt når AMD hadde disse AMD Athlon XP/AMD Athlon XP 64 osv. Da var disse bedre enn Intel sine Celeron og Pentium prosessorer til en rimelig pris. =)

 

Ja, syns å huske fra gamle dager da all spekulasjonen kring AMD vs Intel begynte å bli litt hett. Har sett litt tester rundt omkring, gjerne tester som er samkjørt med grafikkortet som eg har valgt. For øyeblikket heller det mot AMD.

 

 

Korleis er oppsettet ellers? Blir det litt for "high-end" til å kun bli brukt som 32-bits? Vurderer nesten å ha en gaming og studio PC kvar. Vil berre koste meg ein strømforsyning..

Lenke til kommentar

Første fordelen med 64 biters er att du får bruke all RAM, også det som er over 4 gb. I 32-biters versjonen vil du _BARE_ få rundt 3.5 GB maks.

 

Det som er, er jo att 64-biters arkitekturen er mer effektiv og gir ofte bedre ytelser.

Men dette kan også virke motsatt ettersom flerparten av programmer ute idag ikke er skrevet spesifikt for 64-biters versjonen så utnytter de ikke hele potensialet. Men de aller fleste programmer vil virke på 64-biters versjonen som på 32-biters versjonen. Unntaket er gamle DOS programmer (16-biters.)

Lenke til kommentar

Første fordelen med 64 biters er att du får bruke all RAM, også det som er over 4 gb. I 32-biters versjonen vil du _BARE_ få rundt 3.5 GB maks.

 

Det som er, er jo att 64-biters arkitekturen er mer effektiv og gir ofte bedre ytelser.

Men dette kan også virke motsatt ettersom flerparten av programmer ute idag ikke er skrevet spesifikt for 64-biters versjonen så utnytter de ikke hele potensialet. Men de aller fleste programmer vil virke på 64-biters versjonen som på 32-biters versjonen. Unntaket er gamle DOS programmer (16-biters.)

 

Hmm, ok. Takk for inputten. Det er mulig eg må revurdere hvilken bitversjon eg skal bruke.

Lenke til kommentar

Du har valgt 140W-versjonen av Phenom II x4 965. 125W-versjonen er en nyere stepping som har lavere TDP og også klokker bedre. De koster omtrent det samme. Du kan også gå ned til 955 eller 945 og spare litt penger.

 

Jeg ville byttet ut kjøleren med en luftkjøler. Disse billige vannkjølingssettene yter dårligere enn luftkjølere med tilsvarende pris, og er heller ikke nevneverdig bedre enn billige kjølere som Cooler Master Hyper 212.

 

Ellers ser det veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...