Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Maaaur! Hvordan fjerne disse krabatene?


Anbefalte innlegg

Hei.. Nå som varmegradene kom begynte mauren å komme. Har vært så og si stort sett vært maur problem her, både inne og ute i flere år. Men i fjor var det ikke maur, forbausende nok. Men i år er de tilbake. Tidligere enn normalt, og jeg er lei..

 

 

Hva kan jeg gjøre? Er først og fremst på kjøkkenet, men nå har de beveget seg inn i stua og. Vil få fjernet disse før de er tilbake på kjøkkenet i 2 etg. og..Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er maurene små og svarte, sukkermaur som er de som er vanligst i kjøkken? Da kjøper du en tube med dette søte klisset og legger en klatt på steder maurene ferdes. De spiser den, og lagrer også noe som mat til neste generasjon som klekkes, og både nåværende og neste generasjon dør.

 

Dersom maurene er store og rødbrune som de man vanligvis ser i skogen, kan det hende at du skal ha et annet middel, men Jernia eller tilsvarende butikker kan sikkert hjelpe med det også.

Lenke til kommentar

Hei.. Nå som varmegradene kom begynte mauren å komme. Har vært så og si stort sett vært maur problem her, både inne og ute i flere år. Men i fjor var det ikke maur, forbausende nok. Men i år er de tilbake. Tidligere enn normalt, og jeg er lei..

 

 

Hva kan jeg gjøre? Er først og fremst på kjøkkenet, men nå har de beveget seg inn i stua og. Vil få fjernet disse før de er tilbake på kjøkkenet i 2 etg. og..Takker for tips.

 

Kjøp et stoff som heter Baythion.Dette er et stoff jeg har brukt flere ganger.Det er veldig bra.

Lenke til kommentar

 

IMG_0327.JPG

 

 

Hvis problemet er omfattende bør du ta kontakt med en professionell skadedyrsbekjemper.

Så sinnsykt respekt å skaffe en slik for å fjerne maur :!:

 

Ellers vet jeg at butikker som plantasjen selger slikt hvitt pulver man kan helle ut som tar knekken på det meste av maur. Hvis man vet hvor de bor dvs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...