Gå til innhold

Dell Inspiron 8500 RAM


Anbefalte innlegg

Lurt på å kjøpe litt mer ram til min I8500. Har en originial 256 MB brikke fra Dell.

Noen som har kjøpt mer ram til denne pc'en ifra andre leverandører enn Dell? Tenker spesielt på Crucial eller Twinmos gjennom Komplett. Noen som har prøvd noen av disse sammen med ram ifra Dell? Funker det?

Er det noe vits med mer enn 512MB ram forresten? Bruker PC'en til den del photoshop, samt ellers mye underlige og ofte minnekrevende programmer som blir lagd på skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crucial garanterer at sine brikker skal passe med Dell (hvis du kjøper rett brikke)

 

Det er jo en fordel med mer enn 512 Mb minne hvis du spiller, eller som du sier bruker Photoshop. Jeg har selv 768, kjekt å ha når du spillerl og hvis jeg har mye åpent i Photoshop så forsvinner en del minne.

 

Har du råd så hvorfor ikke :)

Lenke til kommentar

godt poeng...sitter og sikler litt på å kjøpe en 512mb brikke fra crucial. litt stiv pris i forhold til 256mb. Men dæven som det frister. Må også innrømme at min gode I8500 swapper som en gal til tider. Med 256mb ram i XP Pro. Ikke helt sikker på hvorfor, men men. Burde bli kvitt det med 768mb vil jeg tro..hehe

Lenke til kommentar

Brikkene fra Komplett burde passe, kjøp Crucial og ikke TwinMos.

 

Gå på Crucial sine sider og se hvilken brikke som passer, du vil antakelig ikke få frem samme varenummer som hos komplett, men det er nok samme brikken hvis specsene er like.

 

(Slik jeg forstår det gir nemlig Crucial (og andre store produsenter) den samme brikken forskjellige varenr. utfra hvilke maskiner brikken er testet og fungerer i. Det er nok i bunn og grunn samme brikke.)

 

Ville helt klart kjøpt 512 nå som prisene er så lave..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...