Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne porter for Lyse Bredbånd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da får du en IP som gjør at du omgår brannmuren som Lyse bruker.

 

Dette er vel en offisiell IP? Får man bare én IP når man bestiller fast ip? Det er iallefall det jeg har antatt (glemte å spørre når jeg bestilte).

 

Mangler bare å få aktivisert hjemmesentralen nå :smile: , men typisk nok hadde de problemer med å blåse fiber til/fra koplingsboksen ute i gata :cry:

Lenke til kommentar
Hei! Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å få åpnet porter for Lyse Bredbånd. Jeg får for eksempel ikke til å spille nettverksspill o.l., så hvis noen vet hvordan jeg kan få åpnet disse portene ville jeg vært takknemlig....

 

Mvh sarthun....

[email protected] / [email protected]

 

jeg har også bredbånd fra lyse. 2Mb linjen.

jag har alt "standard" uten fast ip eller lignende.

har ingen problem med å spille på nettet.

 

det kan jo kanskje være viruskiller eller brannmur som lager problem hvis du bruker det

Lenke til kommentar
Hei! Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å få åpnet porter for Lyse Bredbånd. Jeg får for eksempel ikke til å spille nettverksspill o.l., så hvis noen vet hvordan jeg kan få åpnet disse portene ville jeg vært takknemlig....

 

Mvh sarthun....

[email protected] / [email protected]

 

jeg har også bredbånd fra lyse. 2Mb linjen.

jag har alt "standard" uten fast ip eller lignende.

har ingen problem med å spille på nettet.

 

det kan jo kanskje være viruskiller eller brannmur som lager problem hvis du bruker det

 

Klarer du å hoste selv da???? Har du prøvd med CM?

Lenke til kommentar
Hei! Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å få åpnet porter for Lyse Bredbånd. Jeg får for eksempel ikke til å spille nettverksspill o.l., så hvis noen vet hvordan jeg kan få åpnet disse portene ville jeg vært takknemlig....

 

Mvh sarthun....

[email protected] / [email protected]

 

jeg har også bredbånd fra lyse. 2Mb linjen.

jag har alt "standard" uten fast ip eller lignende.

har ingen problem med å spille på nettet.

 

det kan jo kanskje være viruskiller eller brannmur som lager problem hvis du bruker det

 

Klarer du å hoste selv da???? Har du prøvd med CM?

Lenke til kommentar
Klarer du å hoste selv da???? Har du prøvd med CM?

 

Du vil nok ikke klare å hoste selv uten en fast ip (da får du en offisiell ip). "Standard" opplegget til Lyse gir deg en "privat" ip som ingen på internett (i utgangspunktet) kan nå deg på (men andre i Lyse-nettet kan kanskje nå deg). Innenfra og ut (og retur på det du sender ut) fungerer fint med "standard opplegg" pga. NAT/gateway'en som Lyse har.

 

Så problemet er ikke at porter er stengt, men at man ikke får en offisiell ip adr. For å kunne hoste med en privat ip, så må det brukes PAT (port address translation aka. port-forwarding) til din ip noe jeg tviler på du får Lyse til å sette opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...