Gå til innhold

Legge inn bilder på Iphone 3GS uten Itunes


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Prøver å lage en egen tråd, jeg forsøkte å spørre om dette i den store iphone tråden men det virker som at det ikke er så mye trafikk der mere, så derfor forsøker jeg å lage en egen tråd.

 

 

Er det noen som kan gi meg svar på om det finnes en annen måte å overføre bilder til iphonen uten å bruke den hersens itunes greia.

 

Jeg legger inn musikk med mediamonkey og så snart jeg bruker itunes så sletter den alt jeg har av musikk på telefonen.

 

Jeg kjenner at jeg begynner å bli mektig lei av det drittprogrammet og at man ikke har mere frie tøyler på denne telefonen, ikke så mye som å gå i utforskeren for å legge inn bilder ingang

 

Er det jeg som har feil innstilling eller gjør i programmet eller er dette bare helt håpløst???

 

Jeg skulle legge inn noen få bilder nylig og mistet alll musikken som jeg faktisk har brukt endel tid på, det var nummeret sikringen gikk og jeg tok full fyr ..bruke itunes for å legge inn musikk er ikke så veldig aktuelt siden jeg legger inn fra flere datamaskiner og da er mediamonkey meget fin å bruke.

 

Med så mange Iphone brukere i norge så tviler jeg at jeg er den eneste som irriterer seg over dette :dribble:

 

 

Mvh

 

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si at iTunes er veldig grei når man bruker den riktig. Har brukt den i mange år. Grunnen til at "ting" forsvinner når du kobler til, er at du ikke har haket av for "manuell håndtering" av filer, import etc. Det må man ha, synes jeg, da har du full kontroll selv. Tror nok det er greiest å bruke iTunes for å legge inn bilder, videoer og slikt.

RandiA

Lenke til kommentar

Jaha, jeg mener at jeg har haket av for det meste i itunes. kan det være noe jeg ikke klarer å se?

 

For jeg mener at uansett hva jeg skal gjøre så mister jeg musikken jeg har på Iphonen, og det virker som at det er musikke som forsvinner, ikke de programmene jeg har lastet ned...

 

Kan du forklare hvordan du har settet opp itunes og hva eksakt du har haket av og ikke haket av så kan jeg prøve dette også :dribble:

Lenke til kommentar

ok...det var jo i grunnen dette jeg ville slippe. jeg ville kunne hive inn bilder fra andre maskiner uten å slette alt som er på iphonen.

 

Hvordan blir det da om jeg KUN bruker itunes på den stasjonære pc`n....eller for å si det sånn, vi er flere i huset som har iphone eller ipod og ønsker å bruke samme maskine til det...vil det bli et problem eller kan det være flere enheter tilkoblet til samme itunes men at det er flere brukere?

Lenke til kommentar

Du kan nok ha flere på samme bibliotek ja, ikke samtidig, men det er jo ikke sikkert de andre vil ha samme instillinger som deg. Jeg har flere av mine venner som av og til kobler seg på min iTunes og får noe musikk, lydbøker eller annet der. Hvis det er flere brukere som kan logge seg inn på sitt område på din maskin, så bør de vel kanskje ha sitt eget iTunes bibliotek på sitt område...

RandiA

Lenke til kommentar

takk for mange fine svar..

 

Men er det overhodet ikke mulig å sette opp itunes til å innhente all informasjon som er på min iphone og kopiere til til itunes for at jeg skal slippe å miste alt jeg har lastet ned?..

 

Jeg mener sånn førstegangs oppkobling til itunes, jeg tenker etter at man har reformatert en datamaskin...

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Denne oppskriften står ett eller annet sted her på Forumet, jeg har bare kopiert den:

Filer fra iPod laste inn på datamaskinen


  •  
  • 1. Fyr opp Min Datamaskin
  • 2. Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"
  • 3. Åpne opp iPoden (iPhone) din i Min Datamaskin
  • 4. iPod_Control -> Music
  • 5. Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din
  • 6. Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".
  • 7. Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.
  • 8. Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes

Lenke til kommentar

Hei...

 

Een ting til jeg lurer på når vi er inne på dette med å legge inn itunes på en nyinstallert pc.

 

Hvordan er det med de programmene jeg har lastet ned, blir de slettet og må lastes ned på nytt etter førstegangstilkobling?

 

Man får jo en sånn beskjed om at "iphonen er synkronisert med et annet bibliotek og vil blii slettet eller noe i den duren..

 

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Ok. men mener jeg en gang tidligere mistet programmene min som jeg hadde kjøpt men da var det ikke så mange, men nå har jeg jo hatt den en stund og da blir det noen programm.

 

Men det jeg spør om er om itunes sletter de nedlastede programmene ved førstegangstilkobling siden det står noe om "vil du slette denne iphone enheten og synkronisere den med dette biblioteket"

 

Dette er jo et spørsmål jeg ikke kan svare nei på, jeg får bare muligheten til å svare slett og synkroniser eller avbryt...

 

Itunes er sikkert bra når man lærer seg å bruke den med noen innstillinger og sånt.

 

Ville bare si til deg samtidig at det med å sette den haken der du sa jeg skulle sette den fungerer helt topp, nå mister jeg ikke musikken :thumbup:

 

Men jeg er fremdeles litt usikker på når jeg kobler til en annen datamaskin om jeg mister rubbel og stubbel :whistle:

Lenke til kommentar

Alle programmer jeg har, har jeg lastet ned via telefonen og ikke i itunes.

 

Men, når jeg får opp denne beskjeden

 

"vil du slette denne iphone enheten og synkronisere den med dette biblioteket" (ny installert maskin som ikke har tilkoblet iphone/ipod tidligere)

 

 

Vil ikke det si det samme som at den nullstiller min iphone eller er det her jeg tar feil?

Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet til en sikkerhetskopi, så gjør det først. Og hvis du har lagt inn på din PC og tatt inn i ditt iTunes bibliotek det du hadde på din iPhone, så skulle det ikke være noe i veien for å synkronisere den med det biblioteket du har opprettet. Ellers kan du jo bare legge inn manuelt de filene du vil ha over fra biblioteket ditt.

Se også i hjelpefunksjonen under Synkronisering i innholdslisten for eksempel.

Randi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...