Gå til innhold

Noen gode grunner til å velge iPhone fremfor HTC HD2 eller omvendt?


Anbefalte innlegg

Noe av det JEG savner på iPhone (bortsett fra multitasking) er å ha tilgang til filsystemet. Dersom jeg feks. mottar et vedlegg på epost, vil jeg gjerne kunne lagre det på telefonen. Dette er noe jeg ikke får til med en uhacket telefon. Er dette mulig med en hacket iPhone?

 

Kanskje, men det blir nok vanskelig.

 

Det er jo noe du har på android uten å roote (hacke)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har en HTC HD2 nå, den har kapasitiv skjerm så skjermsensitiviteten er like god som iPhone sin, den har også fordeler med at den har bedre kamera og led-lys (blits + lommelykt). Den har større skjerm som er helt fantastisk og den føles god og solid. Man har mange muligheter, og mange funksjoner. HTC Sense er et helt fantastisk brukergrensesnitt og bygger på det samme som Android telefonene til HTC. Hardwaren er svært lik HTC/Google Nexus One.

Lenke til kommentar

Jeg kan komme på mer enn 150.000 grunner: http://www.apple.com/iphone/apps-for-iphone/

 

For øvrig ville jeg ventet til sommeren med å kjøpe en iPhone, hvis jeg ikke absolutt måtte ha en telefon straks. I juni/juli kommer årets nye, forbedrede iPhone og iPhone OS 4.0, som får Nexus og resten av røkla til å framstå som blodfattige leketelefoner... ;)

Du kan ikke påstå at det er 150.000 apps du mener har en faktisk verdi, eller at det ikke finnes muligheter for apps til WinMo?

 

iPhone 4.0 vil og BURDE være bedre enn de nåværende telefonene, det er slik teknologi fungerer! Det som ikke forandrer seg er at du betaler latterlig mye for Apple-produkter i forhold til det du får. Utviklingen stopper heller ikke for andre produsenter, og innen iPhone 4.0 kommer ut, vil det være nye telefoner med det langt bedre Android OS, som også kommer til å være minst like bra spekket, og også bedre, enn den nye iPhone.

 

Når det gjelder kommentaren din på Stians innlegg om støtte fra XDA i forhold til en jailbreaket iPhone; Jeg vet ikke hvor mange som jobber med ROMs til jailbreakede iPhones, men jeg kan garantere deg at det er langt flere som jobber med ROMs til WinMo og Android telefoner, da i hovedsak telefonene til HTC. Bare sjekk XDA-developers og MoDaCo.

 

Til OP:

Velg iPhone hvis du vil at alt bare skal være enkelt og rett frem. Velg HTC HD2 hvis du vil ha en telefon med langt bedre prosessor, mer RAM, større skjerm, bedre kamera, og om du ikke vil være låst fast til Apple og deres nazi-regime. Eller enda bedre, velg en HTC Desire. Da får du enda litt kraftigere hardware, litt mindre skjerm (dog større enn iPhones) men med mye klarere farger, og et fritt og fantastisk OS. iPhone har noe bedre tastatur enn HD2, og har selvfølgelig mange fler apps, men selv med flere apps, kan den ikke måle seg mot HTC Desire, hvor alt er bedre utenom markedet vs appstore. Om du absolutt skal ha iPhone, vil jeg anbefale å vente til den nye kommer ut i sommer, enten for å kjøpe den eller for å få 3Gs billigere.

Lenke til kommentar

Lurer på det samme som trådstarter selv, bare at jeg vurderte Desire vs iPhone. Sånn jeg ser det har HTC mye bedre HW, mens iPhone har (enn så lenge) overlegen tilgang på apps. Jeg regner med at HW duellen jevner seg ut når den nye iPhone'n kommer til sommeren, og Android fikk 9000 nye apps bare i mars (og antallet øker) så det jevner seg nok ut der og. Faller nok bare på smak og behag. Tror man blir fornøyd med begge valgene. Men jeg skulle gjerne vite hva "til sommeren" innebærer. Har ikke lyst til å vente så lenge på ny telefon. En USA lansering sent på sommeren kan fort bety høst her på berget... Samtidig nekter jeg å kjøpe en telefon som er "gammel" et par mnd senere :hrm:

Lenke til kommentar

Heisann... Gikk for HTC HD2 jeg, og er kjempe fornøyd. Har hatt den i snart et par uker nå og ikke hatt noen form for problemer.

Har ved flere anledninger hatt den liggende inntill en Iphone, og den får skjermen på Iphone til å virke både blass og uskarp.

Lenke til kommentar

Har vanskelig med å forstå hvorfor Apple Iphone er blitt så populær, da med tanke på Apples totalitært regime. Må jo være at folk ikke vet bedre...

Heller mer til den oppfatning at du ikke vet bedre... ;)

Apples totalitære regime? Hehe...joda, Apple "tvinger" på meg hele 185.000 apps som jeg kan velge og vrake mellom - jeg føler meg virkelig undertrykket med så få valgmuligheter, må jeg si :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Har vanskelig med å forstå hvorfor Apple Iphone er blitt så populær, da med tanke på Apples totalitært regime. Må jo være at folk ikke vet bedre...

Heller mer til den oppfatning at du ikke vet bedre... ;)

Apples totalitære regime? Hehe...joda, Apple "tvinger" på meg hele 185.000 apps som jeg kan velge og vrake mellom - jeg føler meg virkelig undertrykket med så få valgmuligheter, må jeg si :p

 

Den eneste grunnen jeg har til å velge iPhone i motsetning til en ndroid telefon, er de gode programmene og spillene på Appstore. Og UTROLIG mange av dem er CRAP og lite versjoner. Og apple skal liksom administrere ALT som går inn i Appstore, mens på android fungerer det ikke sånn, der finner man programmer man må roote telefonen for å få brukt (hacke, eller i din verden: jailbreake)

Lenke til kommentar

Heller mer til den oppfatning at du ikke vet bedre... ;)

Apples totalitære regime? Hehe...joda, Apple "tvinger" på meg hele 185.000 apps som jeg kan velge og vrake mellom - jeg føler meg virkelig undertrykket med så få valgmuligheter, må jeg si :p

 

Nå tenkte jeg mest på Itunes, og at du f.eks ikke kan legge til musikk fra mer en en pc/mac.

Hva apps angår så er det jo et godt utvalg til winmo også. De som det er noe å sammle på hos appstore finnes sikkert til winmo også.

 

Hvorfor er det så vanskelig for Iphone folk og godta at det finnes noe bedre?

Endret av eLang
Lenke til kommentar

@Zoro Zama: Hva som er "CRAP" eller ei er ofte veldig subjektivt. Et program som er uinteressant for deg er ikke pr. definisjon CRAP, skjønner du. Hvis programmet fungerer som annonsert så blir det litt feil å kalle det CRAP, men en del CRAP-software finnes garantert for alle mobilplattformer.

Dessuten, det er absolutt ingen grunn til å tro at andelen CRAP er noe mindre for Windows Mobile og Android, og det er god grunn til å anta at disse to plattformene er langt mer utsatt for malware ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

MANGE programmer på Appstore som er helt ubrukelige, hva skal du med et program, som viser et bilde av en barbermaskin mens den lager barbermaskin-lyder og vibrerer? Kanskje gøy i 15 sekunder.

 

Hvis jeg ikke tar feil er det mange flere gratis programmer på android market enn på appstore i forhold til hvor mange paid det er (?) :)

Lenke til kommentar

Heller mer til den oppfatning at du ikke vet bedre... ;)

Apples totalitære regime? Hehe...joda, Apple "tvinger" på meg hele 185.000 apps som jeg kan velge og vrake mellom - jeg føler meg virkelig undertrykket med så få valgmuligheter, må jeg si :p

 

Nå tenkte jeg mest på Itunes, og at du f.eks ikke kan legge til musikk fra mer en en pc/mac.

Hva apps angår så er det jo et godt utvalg til winmo også. De som det er noe å sammle på hos appstore finnes sikkert til winmo også.

 

Hvorfor er det så vanskelig for Iphone folk og godta at det finnes noe bedre?

Du tenker på muligheten for å piratkopiere musikk over til iPhone fra venner og bekjente? Om du selv har flere maskiner i huset, så er det jo ikke noe problem å synce iPhone/iPod fra én maskin, og aksessere innhold som måtte ligge på de andre maskinene fra den ene. Har selv 4 datamaskiner i huset, men har aldri opplevd dette som noe problem.

 

Hva apps og WinMo angår så holder det ikke med dine ønskedrømmer og antagelser, det er ganske enkelt ikke tilfelle at alle de gode iPhone-applikasjonene finnes for WinMo. Det finnes WinMo-utgaver av noen av de mest kjente, men jeg har en følelse av at det foregår en masseflukt blant utviklere, bort fra WinMo og over til mer framtidsrettede mobilplattformer i takt med at WinMo opplever en katastrofal nedgang i markedsandeler. De fleste seriøse og drivende dyktige utviklere ønsker å kunne tjene penger og drive med utvikling på heltid, og der er det ingen som er i nærheten av å tilby like gode rammebetingelser som iPhone-plattformen.

 

Hva er "bedre", og for hvem? Jeg har ikke funnet noen telefon som er bedre for meg. Du har sikkert funnet noe som er bedre for deg. Med mindre du ønsker deg et totalitært samfunn der bare de telefonene du mener er "bedre" skal være tillatt, så er vel ikke det faktum at det finnes telefoner som er gode på ulike ting noe å krangle om. Selvsagt skal vi ha mangfold og mulighet til kunne velge telefoner fra en rekke produsenter. Selvsagt finnes det telefoner som er bedre enn iPhone på enkelte ting, like selvsagt er det at iPhone omtrent alltid vil være bedre enn de samme telefonene på andre ting. Hvorfor er det så vanskelig for noen å forstå at ingen er best på alt?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

MANGE programmer på Appstore som er helt ubrukelige, hva skal du med et program, som viser et bilde av en barbermaskin mens den lager barbermaskin-lyder og vibrerer? Kanskje gøy i 15 sekunder.

 

Hvis jeg ikke tar feil er det mange flere gratis programmer på android market enn på appstore i forhold til hvor mange paid det er (?) :)

Humor er en merkelig ting. En app som du eller jeg i beste fall synes er morsom i 15 sekunder, kan gi dager eller uker med enkel moro for enkle sjeler i tenårene. Det er altså kun vår sans for humor og våre subjektive meninger som i det tilfellet avgjør om en slik app er crap. Om jeg ikke husker feil så var dette en gratis app, og da er det jo rett så uskyldig moro og noe man ikke trenger stille særlig forventninger til ;)

 

Dessuten, det tok meg 15 sekunder å finne denne "barbermaskinen" til Android: http://www.androlib.com/android.application.mk-electricshaver_cupcake-qDB.aspx

Ooops...ser ut til at det er som jeg sa, Android er langt fra fri for det du kaller CRAP :p

At andelen gratisprogram på Android er større betviler jeg ikke, men vanlig logikk tilsier jo at de beste og nyttigste applikasjonene er betal-apps, så jeg ser ikke at det er noe argument i forhold til CRAP-påstandene dine. Jeg er en sterk tilhenger av at dyktige og kreative utviklere skal få rimelig betalt for sin innsats, så jeg ser slett ikke noe problem med at gode apps koster noen kroner, og dette har de pr i dag størst mulighet for gjennom å utvikle for iPhone..

Lenke til kommentar

Har vanskelig med å forstå hvorfor Apple Iphone er blitt så populær, da med tanke på Apples totalitært regime. Må jo være at folk ikke vet bedre...

Heller mer til den oppfatning at du ikke vet bedre... ;)

Apples totalitære regime? Hehe...joda, Apple "tvinger" på meg hele 185.000 apps som jeg kan velge og vrake mellom - jeg føler meg virkelig undertrykket med så få valgmuligheter, må jeg si :p

... men apps som erstatter funksjoner som allerede er i OSet er det verre med. Jeg lurer på hva slags regime det minner om.. :roll:

Jeg sier ikke at iPhone er en dårlig telefon, men faktum er at du er veldig låst. Du får veldig lite i forhold til hva du betaler for, da spesielt på hardwarefronten.

Lenke til kommentar

Har vanskelig med å forstå hvorfor Apple Iphone er blitt så populær, da med tanke på Apples totalitært regime. Må jo være at folk ikke vet bedre...

Heller mer til den oppfatning at du ikke vet bedre... ;)

Apples totalitære regime? Hehe...joda, Apple "tvinger" på meg hele 185.000 apps som jeg kan velge og vrake mellom - jeg føler meg virkelig undertrykket med så få valgmuligheter, må jeg si :p

... men apps som erstatter funksjoner som allerede er i OSet er det verre med. Jeg lurer på hva slags regime det minner om.. :roll:

Jeg sier ikke at iPhone er en dårlig telefon, men faktum er at du er veldig låst. Du får veldig lite i forhold til hva du betaler for, da spesielt på hardwarefronten.

Hvorfor skulle apps erstatte funksjoner i OSet? Tenker du på apps som erstatter noen av de apps som leveres med iPhone? (Det er nemlig forskjell på OS og apps.) Jeg har da flere apps som erstatter Apples egne apps, f.eks for kamera, album, værmelding, lydopptak og videoopptak. Det minner om et regime som har resultert i flere tredjeparts-applikasjoner enn for noen annen smarttelefon, og faktum er at det gir utrolig mange muligheter ;)

Jeg har fått utrolig mye i forhold til hva jeg betalte for, bl.a oppgradering til iPhone OS 3, som har gitt meg en enda bedre opplevelse av telefonen. Jeg har fått en touch-skjerm med svært bra kvalitet, ypperlig fargegjengivelse, som også fungerer i sterkt lys utendørs, og med multitouch som fungerer bedre og mer presist enn på andre telefoner. Jeg har fått en telefon med ypperlig grafikkytelse. Jeg har fått tilgang til verdens største programvarebutikk og verdens største musikkbibliotek, rett fra telefonen. Jeg har fått en telefon som er utrolig stabil, og fortsatt like snappy, til tross for alt jeg har installert på den. Faktum er at min iPhone er verdt hver krone :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått utrolig mye i forhold til hva jeg betalte for, bl.a oppgradering til iPhone OS 3, som har gitt meg en enda bedre opplevelse av telefonen. Jeg har fått en touch-skjerm med svært bra kvalitet, ypperlig fargegjengivelse, som også fungerer i sterkt lys utendørs, og med multitouch som fungerer bedre og mer presist enn på andre telefoner. Jeg har fått en telefon med ypperlig grafikkytelse. Jeg har fått tilgang til verdens største programvarebutikk og verdens største musikkbibliotek, rett fra telefonen. Jeg har fått en telefon som er utrolig stabil, og fortsatt like snappy, til tross for alt jeg har installert på den. Faktum er at min iPhone er verdt hver krone :)

 

Du er VELDIG fonøyd med telefonen du har, andre er ikke det, vil ha mer etc.

Og det er jo veldig bra for deg, at den tilfredstiller dine behov, jeg kunne fint klart meg med en iPhone, hvertfall når multitasking kommer, men det er fortsatt ikke nok for meg. Gleder meg til Android Market blir enda større :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...