Gå til innhold

Mc lån og tidligere heftelser


Niern

Anbefalte innlegg

(Har alltid hatt problemer med en god nokk topic så bare det er sagt!)

 

Har sett på en sykkel jeg har vurdert å kjøpe. Han skal ha 85 000 for den noe jeg syns er en rimelig pris med tanke på hva en slik en egentlig koster ny og brukt generelt.

 

Jeg mangler litt penger, så jeg har planer om å dra til banken for å få hjelp til finansiering av sykkelen (vis det ordet kan brukes?). Har 60 000 på sparing, og tenkte jeg kunne få bruk for 50 000 mer av banken, da lappen, kjøreutstyr, omregistrering, forsikring.. u name it! vill komme i tillegg.

 

Denne "duden" fikk 100% finansiering av sparebank1 på sykkelen og har da så ett lån på sykkelen (Heftelser). Han skal ha seg leilighet og trenger kjapt å få solgt.

 

Jeg som kjøper lurer da på.. jeg som skal ta lån på 50 000 i banken trenger sikkerhet og vill da naturlig bruke sykkelen jeg tenker å kjøpe. Men denne sykkelen har jo allerede heftelser på så da blir jeg litt forvirret siden dette er såpass nytt for meg. Jeg er ung og ikke allverdenviter(20 år). Altså banken min blir å fikse dette med sparebank1 eller blir jeg sittende med hans heftelser etterpå. uff hodet mitt har stoppet helt opp.

 

Trenger virkelig noen som kan hjelpe meg her trinn for trinn så jeg skjønner bildet tydelig så jeg blir mer klar over om rette valg kontra de feile.

 

- Michael K aka Niern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må spørre banken, tipper de har forskjellig praksis.

Ikke sikkert det blir noe problem, når du betaler så forsvinner jo heftelsene da han betaler inn summen.

 

 

Jeg hadde ikke så god oversikt da jeg solgte min mc, jeg hadde lån på den med mc i pant og da fikk jeg enkelt og greit en giro i posten på 80K med en gang jeg tok av forsikringen på den.

 

Dilemmaet her blir jo om du får lån da mcen i det eksakte minuttet har heftelser, det trur jeg bare banekn kan svare rett på.

 

Du har jo mye i egenandel og da er banken mye mer hjelpsom.

Lenke til kommentar

Du må spørre banken, tipper de har forskjellig praksis.

Ikke sikkert det blir noe problem, når du betaler så forsvinner jo heftelsene da han betaler inn summen.

 

 

Jeg hadde ikke så god oversikt da jeg solgte min mc, jeg hadde lån på den med mc i pant og da fikk jeg enkelt og greit en giro i posten på 80K med en gang jeg tok av forsikringen på den.

 

Dilemmaet her blir jo om du får lån da mcen i det eksakte minuttet har heftelser, det trur jeg bare banekn kan svare rett på.

 

Du har jo mye i egenandel og da er banken mye mer hjelpsom.

 

Hjertelig for svar, jepp får høre med banken hvordan dette ordnes.

 

Ja, håper egenavdelen hjelper å støtter lånet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...