Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Orker ikke mer.....


Anbefalte innlegg

Livet mitt er så bånn kjedelig, jeg har gått i flere år med selvmordstanker, men jeg har aldri gjort det fordi jeg tenker at det er egoistisk ovenfor foreldrene mine og det ser så vondt ut.. men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, livet virker bare så håpløst, kjedelig, rutinert, jeg vet bare ikke hva jeg kan gjøre for å få et godt liv. Lykke er noe jeg ikke har følt på lenge, og jeg klarer ikke å bli glad igjen når jeg ikke aner hvordan det er . Jeg finner ingen ting å le av, hver gang jeg ler er det bare for å gjøre andre glad. Livet mitt har bare blitt et møsnter av ulykke og gjøre alt for at andre skal ha det bra. Jeg har egentlig bare lyst til å falle utenom samfunnet å ligge på rommet mitt å se tomt ut i luften. Det eneste som føles riktig for meg er å bare sitte i sengen og ikke gjøre noe... Jeg går til psykolog, men det hjelper ikke. jeg føler at graven eller sengen er det eneste stedet jeg vil være. Akkurat nå er selvmordstankene så skyhøye at ingenting skremmer meg for å gjøre det, men jeg vil ikke gjøre det mot de andre som er glad i meg. men jeg vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente til jeg dør naturlig. Hva skal jeg gjøre?

 

jente, 17 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du noen å prate med?

Besøk den tråden om du trenger å snakke med en, kan tro at til tider er det greier å dele mening o.l. men noen man ikke kjenner. (Bare til å sende en PM til meg hvis du trenger en å prate med, kjenner meg igjen i følesene du beskriver)

Går du på noen medisiner ved siden av å gå til psykolog?

Prøve å fortell foreldrene dine hvor dårlig du har det om dagene, de vil nok prøve så godt de kan å få dine dager til å bli bedre.

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

Du er i en alder hvor svært mange føler det sånn som deg. Noen i mye sterkere grad enn andre, noe du antagelig gjør. I tenårene henger ting som regel ikke sammen, og følelser, usikkerhet og frustrasjon ved forskjellige sider av livet føler vel alle som har vært der. Så selv om du kanskje føler at du er i en særegen posisjon som er utpekt for deg, skal du vite at du er absolutt ikke alene om å ha slike tanker og tankemønster, kanskje spesielt i puberteten.

 

Men, du har jo erkjent at du har det kjipt for å bruke et mildt utrykk, og det er bra start. Du går også til en psykolog, og det er flott selv om du ikke føler at det hjelper.

 

Angående psykologen bør du prøve å endre innstillingen din. Som du vet er det ikke dennes jobb å dra deg ut av den negative spiralen, H*n skal hjelpe deg til å kunne hjelpe deg selv, gjennom at du får snakket ut om all mulig gammel og ny drit som ligger lagret i tankene dine. Neste gang du er hos psykolog, si til deg selv at nå skal jeg bruke denne tiden til å få det bedre. Jeg skal fortelle om nøyaktig den delen av meg som ikke fungerer, og fortelle akkurat hvordan jeg har det, fordi jeg SKAL fjerne den fæle følelsen som drar meg ned i gjørma.

 

Ellers vil jeg skrive under på Leons innlegg. I linken der vil du finne mange flotte mennesker som er på forskjellige stadier i livet, og har opplevd litt av hvert. Det er utrolig mye livserfaring samlet på dette forumet, så gi det en sjanse. :)

 

Bottom line er at det er kun DU som kan skape en god tilværelse for seg selv. En kjæreste, en venn eller en aktivitet kan ikke skape et godt liv for deg, det må komme innenifra. Så vil du få det bedre må du ta et oppgjør med deg selv, og virkelig prøve å forandre det du ikke liker ved tilværelsen din. Den gode nyheten er at å snakke med noen vil hjelpe deg å komme igang, og fortsette med å kunne utfordre og forbedre deg selv.

 

Skift tankemønsteret ditt til noe bra! Du er et fantastisk unikt menneske, hvorfor faen skal ikke du få ha det bra? Du fortjener det mer enn noen andre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, jeg forstår situasjonen din.. dog på en annen måte enn du gjør.

 

Vi mennesker har det aldri bedre enn naboen!

DU har det kjempebra!. Du har en historisk uhørt kjøpekraft, du har alle muligheter for å reise deg opp og endre livet ditt og du er med på et forum hvor du kan prate med snille mennesker.

 

Jeg personlig var inne på tanken da jeg gikk på ungdomsskolen. Livet var DRITT dengang, og jeg skulket ofte skolen fordi jeg ikke orket faenskapet der. Da jeg kom i 18- 20årsalderen fikk jeg en slags åpenbaring (ikke religiøs forstand). Jeg skjønte at alle mennesker faller av og til, men det er kun de som reiser seg opp igjen som klarer seg bra. Jeg var ofte deprimert, og det sliter jeg enda med, men siden jeg visste det var håp gav jeg aldri opp.

 

DET MÅ IKKE DU HELLER GJØRE!

 

Er du overvektig? TREN!

Er du usikker på deg selv? FINN UT HVA DU IKKE TRIVES MED, OG FIKS DET!!

Er du generelt deprimert? TA DEG ET FYLL, REIS PÅ KONSERT, DRA PÅ SYDENTUR, ET ELLER ANNET!!!

Sier ikke at alt er så A4, men "you get the picture" :)

 

 

"Hvis du befinner deg i Helvete, let etter nærmeste utgang"

- FlinkeFreddy

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Alle synes livet er kjipt i blandt, spes i den alderen du er i nå. Hvis man kjeder seg, så gjør noe med det =)

 

Selvmord er bare ufattelig kjipt gjort mot alle andre.

- Mot foreldrene dine

- Venner

- Søsken

- Lærere

- Naboer

- De som leser om det (Jeg synes det er vanvittig kjipt å lese om slike ting i avisen eller generelt sett bare å høre om det. Det får meg til å tenke på om jeg kunne gjort noe. Selv om jeg ikke kjente personen)

- Mot de som mobber deg (om noen gjør det)

...listen er ufattelig lang...

 

Og hør på FlinkeFreddy. Kloke ord fra mann med fjasete kallenavn ;)

 

Fortell gjerne litt mer om du ønsker. Det er uansett en anonym post, så du kan fortelle absolutt alt du tenker...

Endret av AyeGee
Lenke til kommentar

Trening og friluft er som medisin mot dårlig humør og tomhet!

 

Er man på bunnen, som jeg selv har vært flere ganger, så vet man at det bare kan gå EN vei, og det er oppover!

Du har utrolig mange fine år foran deg! Uansett hvor kjipt og vondt du har det nå, så vil det komme øyeblikk som hever livskvaliteten din! Du vet ikke hva som venter rett rundt hjørnet.

 

Det gjelder bare å ta seg sammen og gjøre det beste ut av drittperiodene i livet.

 

Tro meg, jeg har opplevd mer enn veldig mange med tanke på negative opplevelser, uten at jeg skal utdype dette noe mer. Men det kunne fyllt en drøy film og vel så det.

Lenke til kommentar

Hei. Du er ung, og du kan ha et virkelig fantastisk liv foran deg. Det kan starte mye tidligere enn du tror også, men husk at lite kommer gratis her i livet.

 

Selvmordstanker er veldig alvorlig, og dessverre er det en tanke som sniker seg innpå folk som er misfornøyde med tilværelsen sin eller som har det vondt. Du sier du går til psykolog, men at dette ikke hjelper. Har du fortalt psykologen din om disse selvmordstankene?

 

Eller så er det annet kvalifisert personell du kan kontakte også. Du har hjelpetelefoner og helsetjenester som er ment for å hjelpe personer med problemer. Ta kontakt!

 

Det er trist å høre at du har det sånn ihvertfall. Du må ikke bare gjøre ting for å glede andre, men du må tenke på deg selv også. Å gjøre gode ting for andre er en bonus, ikke sant? DU er viktig. Husk det. Livsgleden kan dessverre ikke alltid være til stede, og livet vil for mange føles tomt og kjedelig og kanskje til og med meningsløst iblant. Men den er derimot fullt mulig å få tilbake, og akkurat det vil du klare, men du må også ville det. Så ta kontakt med kvalifisert personell. Fortell psykologen din alt, evt. bytt psykolog. DU er altfor viktig her i verden til å ikke skulle få hjelp til og hanskes med problemene dine!

Lenke til kommentar

uansett hva du gjør IKKE ta selvmord...

legg merke til først hvem som tenker på deg, hvem som elsker deg, hvem som bryr seg om deg, osv.

 

finn ut hva dem vil si om deg. det vil virke, det vil gi deg energi til å tenke posetivt til å tenke på mer andre ting.

 

jeg vet att det er vannskelig å tenkte på det posetivet når det posetivet er lite av,

men husk att det vil komme mer av tiden uansett alder man er i,

 

hvis det er så vannskelig å få andre tanker, dra til ett helt annet miljø, se åssen dem oppfører seg, åssen dem hjelper andre.

Lenke til kommentar

For all del ikke ta selvmord.

 

Du er i en alder av 17 år og du har ikke kommet halvveis i livet ditt engang.

 

Det er normalt å føle at alt er rutine. Slik kan jeg også føle det av og til.

 

Men jeg lover, det blir bedre. IKKE GI OPP!!

 

Vær glad for livet ditt, og gjør det som gjør deg glad.

 

Du vet inderst inne hva du liker å gjøre som gjør deg glad, ikke sant?

 

F.eks ri på hest, shoppe, drikke, reise, studere, lese, forske, lage musikk, håndverk osv..

 

Jeg råder deg også å se filmen " The secret" den forteller deg hvordan du kan forandre livet ditt med posetive tanker :)

 

Og en siste ting til. Det er helt vanlig å ha depresjoner, i alle fall om vinteren/høsten.

 

Se frem til sommeren du :) Da skal du gjøre masse kjekt :)

Lenke til kommentar

For all del ikke ta selvmord.

 

Du er i en alder av 17 år og du har ikke kommet halvveis i livet ditt engang.

 

Det er normalt å føle at alt er rutine. Slik kan jeg også føle det av og til.

 

Men jeg lover, det blir bedre. IKKE GI OPP!!

 

Vær glad for livet ditt, og gjør det som gjør deg glad.

 

Du vet inderst inne hva du liker å gjøre som gjør deg glad, ikke sant?

 

F.eks ri på hest, shoppe, drikke, reise, studere, lese, forske, lage musikk, håndverk osv..

 

Jeg råder deg også å se filmen " The secret" den forteller deg hvordan du kan forandre livet ditt med posetive tanker :)

 

Og en siste ting til. Det er helt vanlig å ha depresjoner, i alle fall om vinteren/høsten.

 

Se frem til sommeren du :) Da skal du gjøre masse kjekt :)

 

 

the secret er genialt, der sier dem mye av hvor mye hjernen din selv kan forandre allt

Lenke til kommentar

Veldig godt poeng hos sistemann her.

 

Høst og vinter er deppetid. Trasige greier, uansett hvordan man har det generelt.

 

Jeg også blir mye mer happy nå som solen titter fram og våren er i anmars. Utrolig deilig at det går mot sommer, sol og varme!

 

Det gjelder å ta fram de positive aspektene ved livet, og dvele ved dem istedet for de negative. Du har sikkert mange gode minner fra tidligere. Ta de ned fra hyllen og bruk dem for alt de er verdt.

 

Samtidig må du huske på at å ta sitt eget liv aldri vil løse noen problemer. Det er også, i mine øyne, ekstremt egoistisk.

Sett deg i dine foreldres og eventuelt søskens situasjon. De ville blitt helt knust av at du var borte. Du er ALT for foreldrene dine, og det er din plikt å glede dem ved å vokse opp og ta vare på livet du har blitt tildelt.

Tar du livet ditt, så kan jeg garantere at din mors liv går med i dragsuget.

Lenke til kommentar
Gjest Steven

For all del ikke ta selvmord.

 

Du er i en alder av 17 år og du har ikke kommet halvveis i livet ditt engang.

 

Det er normalt å føle at alt er rutine. Slik kan jeg også føle det av og til.

 

Men jeg lover, det blir bedre. IKKE GI OPP!!

 

Vær glad for livet ditt, og gjør det som gjør deg glad.

 

Du vet inderst inne hva du liker å gjøre som gjør deg glad, ikke sant?

 

F.eks ri på hest, shoppe, drikke, reise, studere, lese, forske, lage musikk, håndverk osv..

 

Jeg råder deg også å se filmen " The secret" den forteller deg hvordan du kan forandre livet ditt med posetive tanker :)

 

Og en siste ting til. Det er helt vanlig å ha depresjoner, i alle fall om vinteren/høsten.

 

Se frem til sommeren du :) Da skal du gjøre masse kjekt :)

 

 

the secret er genialt, der sier dem mye av hvor mye hjernen din selv kan forandre allt

 

The Secret inngår i noe som heter Fringe science, altså som ikke er mulig i det hele tatt. søk på det XD

Lenke til kommentar
Gjest Steven

For all del ikke ta selvmord.

 

Du er i en alder av 17 år og du har ikke kommet halvveis i livet ditt engang.

 

Det er normalt å føle at alt er rutine. Slik kan jeg også føle det av og til.

 

Men jeg lover, det blir bedre. IKKE GI OPP!!

 

Vær glad for livet ditt, og gjør det som gjør deg glad.

 

Du vet inderst inne hva du liker å gjøre som gjør deg glad, ikke sant?

 

F.eks ri på hest, shoppe, drikke, reise, studere, lese, forske, lage musikk, håndverk osv..

 

Jeg råder deg også å se filmen " The secret" den forteller deg hvordan du kan forandre livet ditt med posetive tanker :)

 

Og en siste ting til. Det er helt vanlig å ha depresjoner, i alle fall om vinteren/høsten.

 

Se frem til sommeren du :) Da skal du gjøre masse kjekt :)

 

 

the secret er genialt, der sier dem mye av hvor mye hjernen din selv kan forandre allt

 

The Secret inngår i noe som heter Fringe science, altså som ikke er mulig i det hele tatt. søk på det XD

Lenke til kommentar

For all del ikke ta selvmord.

 

Du er i en alder av 17 år og du har ikke kommet halvveis i livet ditt engang.

 

Det er normalt å føle at alt er rutine. Slik kan jeg også føle det av og til.

 

Men jeg lover, det blir bedre. IKKE GI OPP!!

 

Vær glad for livet ditt, og gjør det som gjør deg glad.

 

Du vet inderst inne hva du liker å gjøre som gjør deg glad, ikke sant?

 

F.eks ri på hest, shoppe, drikke, reise, studere, lese, forske, lage musikk, håndverk osv..

 

Jeg råder deg også å se filmen " The secret" den forteller deg hvordan du kan forandre livet ditt med posetive tanker :)

 

Og en siste ting til. Det er helt vanlig å ha depresjoner, i alle fall om vinteren/høsten.

 

Se frem til sommeren du :) Da skal du gjøre masse kjekt :)

 

 

the secret er genialt, der sier dem mye av hvor mye hjernen din selv kan forandre allt

 

The Secret inngår i noe som heter Fringe science, altså som ikke er mulig i det hele tatt. søk på det XD

 

 

jeg vet san sett, men mye av det dem sier så er faktisk er mye av det mulig hvis man er sterk nok i viljen, det sier dem jo, man får til allt når viljen er sterk i uansett alder.

 

jeg har lest om the secret, sett filmen, lest om betydningen, hva som er mulig og hva som er umulig.

Lenke til kommentar

Kjenner meg veldig igjen i trådstarters situasjon. Livet mitt henger i en meget tynn tråd, fordi det har ikke skjedd noe gøy, bare samme dritten i over et halvt år, og det er tydeligvis fordi jeg ikke har sertifikatet. Jeg kommer til å gi opp om jeg ikke får den snart. Jeg tror ikke det er egoistisk å ta slutt på sitt eget liv, du gjør deg bare selv en tjeneste, gjør slutt på egne lidelser og alt annet som er mørkt. Tror kanskje jeg sier dette fordi jeg ikke har mange som er glad i meg, men det er nok noe i det.

 

Jo det er en utrolig latterlig idè. En vil på et eller annet tidspunk i livet til å ha en del oppturer, og vil når dette skjer takke seg selv så inderlig for at en valgte å bli i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...