Gå til innhold

Koble til ekstern server i bat-filer i image...


nilsh

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har fra gammelt av en del bat-programmer (for søk etter error i ulike logger) som kjøres på en server. Jeg kobler til denne via remote desktop. Vi har nå fått opp et nytt miljø. Jeg er derfor veldig interessert i å få lagd slike bat-programmer her også.

 

Problemet er at det nye miljøet nåes på en annen måte. Jeg bruker her et lokalt image som kjøres gjennom VMware player. I dette imaget er det diverse verktøy som kobler seg opp og jobber mot den nye serveren.

 

Mitt spørsmål er da: Hvordan finne ut hvordan jeg skal linke i koden i bat-programmene for å nå loggene i det nye miljøet..?

 

Tips og hint taes i mot med stoooor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være tankeleser så er det en smule vanskelig å vite hvordan de der skriptene dine ser ut og hvordan du ser for deg dette.

 

Men du ønsker å kjøre et skript fra en server som skal aksessere en annen? Eller ønsker du å starte et skript på en annen server?

 

At du starter et skript fra en virtuell maskin har mindre betydning. Virtuelle maskiner er å betrakte som fysiske maskiner og behandles derfor likt.

 

Her er et par eksempler på hvordan gjøre ting mot en annen server:

dir \\server2\c$

net view \\server2

 

Lars

Lenke til kommentar

Uten å være tankeleser så er det en smule vanskelig å vite hvordan de der skriptene dine ser ut og hvordan du ser for deg dette.

 

Men du ønsker å kjøre et skript fra en server som skal aksessere en annen? Eller ønsker du å starte et skript på en annen server?

 

At du starter et skript fra en virtuell maskin har mindre betydning. Virtuelle maskiner er å betrakte som fysiske maskiner og behandles derfor likt.

 

Her er et par eksempler på hvordan gjøre ting mot en annen server:

dir \\server2\c$

net view \\server2

 

Lars

 

Hm, imaget med scriptene ligger på min lokale bærbar. Ønsket var å få scriptene til å søke i filstruktur og filer på en server. Stien det skal søkes på ligger lagret i scriptene i formatet "set bslogspath=C:\logger_test"

 

Hvis dat hadde vært så enkelt som å bare skrive noe sånt som "set bslogspath=\\server\mappe\mappe\*" hadde jo det vært fantastisk!

Lenke til kommentar

Hm, imaget med scriptene ligger på min lokale bærbar. Ønsket var å få scriptene til å søke i filstruktur og filer på en server. Stien det skal søkes på ligger lagret i scriptene i formatet "set bslogspath=C:\logger_test"

 

Hvis dat hadde vært så enkelt som å bare skrive noe sånt som "set bslogspath=\\server\mappe\mappe\*" hadde jo det vært fantastisk!

 

Variabler kan inneholde hva som helst, men om applikasjonen som skal lese den støtter UNC-pather har man ingen garanti for.

 

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...