Gå til innhold

Iphone ekstremt populær i Norge


Anbefalte innlegg

Du tror HTC har solgt over 300 000 enheter til ca. 5k hver, det siste 1,5 året? Neppe..

 

De som kjøper HTC er firma. De bryr seg ikke om pris. De få private som kjøper er ett mindretall. I vår bedrift så bytter vi HTC mobilene minst en gang i året. Ikke for at de er dårlige, men er vel blitt en gode :) De fleste jeg kjenner i min bransje velger HTC. Iphone fungere ikke godt nok til firmabruk. Kjenner ingen som går fra HTC til iphone, men mange som går fra iphone til HTC

 

Det er nok først og fremst i ditt miljø. Min erfaring som forhandler er at det knapt nok finnes bedrift telefoner som etter å ha prøvd både HTC og iPhone, velger å gå tilbake til førstnevnte. Jeg er uenig i at iPhone ikke fungerer godt nok til firmabruk -- kun noen få bedrifter med spesielle programmer, applikasjoner og sikkerhetspolicyer velger å sperre for kjøp av iPhone. Og selvsagt de som fokuserer på lave SAR-verdier.

 

Men, når det er sagt: Jeg er også en stor fan av HTC og Windows Mobile til businessbruk, selv om det riktignok er Legend og Android som ligger i bukselommen nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så alt som det finnes 300 000 av i norge er ekstremt populært? Dette tallet er jo ikke interessant før vi får vite hvor mange telefoner som finnes (dvs er i bruk) i Norge, slik at vi får et forholdstall (i prosent) som vi kan sammenligne med de andre landene... :ermm:

Vanligvis er ikke et tall som dette noe særlig verdt uten sammenligning mot totalt antall solgte mobiler og lignende, men i dette tilfellet mener jeg det er det.

 

Finnes det noe annen forbrukerelektronikk-produkt til ca. 5000 kr som har solgt 300 000 eksemplarer i Norge på 1,5 år?

Finnes det i det hele tatt en produsent som totalt har solgt 300 000 produkter til ca. 5 tusen kroner hver i Norge på 1,5 år?

 

Jeg tror svaret er nei til begge, og det viser hvor populær iPhone er her i landet, ca. uansett hvordan og hva man velger å sammenligne med.

 

Ja, det tror jeg. F.eks. HTC.

 

HTC har ingen enkeltstående modeller som har klart å selges i et sånt volum. Det er kanskje ikke relevant, men noe av poenget er at Apple kun har én telefon med ett design, mens HTC lanserer et to-sifret antall i året. Det er til en viss grad ganske imponerende ;)

Lenke til kommentar

HTC har ingen enkeltstående modeller som har klart å selges i et sånt volum. Det er kanskje ikke relevant, men noe av poenget er at Apple kun har én telefon med ett design, mens HTC lanserer et to-sifret antall i året. Det er til en viss grad ganske imponerende ;)

 

Ja jeg er enig i at HTC ikke kan slå de med en modell, men det blir alle modeller til Apple vs alle modeller til HTC, ikke Iphone vs Diamond :p

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...