Gå til innhold

Er Multicom riktig butikk for meg?


Anbefalte innlegg

Hei, skal ha meg en ny laptop i toppskiktet. Og har myset litt, og virker utrolig spennende å kunne få en litt mer custom PC enn noe fra Acer og de andre.

Har ikke dårlig tid, så leverings tid er ingen problem for meg.

Men er det skikkelig saker dette?

Kan jeg trygt bestille?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg handlet også laptop der for noen år siden. Var bare feil med den. Da jeg ble bedt om å sende den inn for 7. gang så demonterte jeg den og solgte den i deler, men tilbake til topic:

 

Jeg tror det er veldig varierende service der. Jeg ville kanskje sjekket f. eks. dell med sine alienware. Der tror jeg du får litt mer for pengene med tanke på service og kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg handlet også laptop der for noen år siden. Var bare feil med den. Da jeg ble bedt om å sende den inn for 7. gang så demonterte jeg den og solgte den i deler, men tilbake til topic:

 

Jeg tror det er veldig varierende service der. Jeg ville kanskje sjekket f. eks. dell med sine alienware. Der tror jeg du får litt mer for pengene med tanke på service og kvalitet.

 

Tredje gang du sender inn med samme feil kan du heve kjøpet... Var det virkelig 7 forskjellige feil?

 

Jeg brukte multicom første gang jeg kjøpte PC, for ca 8 år siden. Fungerte fint fint, tok vel et par uker for å få levert. Husker jeg oppgraderte skjermkortet til et 64(!) MB Radeon 7000 kort... Det var tider det. Skjermkortet fungerte forresten dårlig, men jeg visste ikke bedre og levde med de rosa stripene :blush:

Lenke til kommentar

De mente at det ikke var noen feil og dermed sendte de den tilbake. De første gangen var det defekt hovedkort da maskinen døde den første uken jeg hadde den, men så begynte eksterne tilkoblede skjermer å flimre og lyden å skurre osv. og da fant visst ikke multicom noen feil. Endte med at jeg kjøpte meg Macbook istedet. Funker like bra til spilling gjør den også!

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar :D

Som sagt, så har eg veldig god tid, trenger egentlig ikke ny pc før i sept. Men det virker så sykt spennende å lage en custom bærbar der i stor størrelse. Har sett på Dell, Acer, FS og Asus. Og ingen av de kan levere det eg vil ha i en bærbar. Har aldri hatt en bærbar sjøl, pga jeg bruker pc til ganske tunge ting (3d max og zbrush f.eks) pluss en del spel og HD filmer.

 

Men da jeg fikk se hva de kunne tilby der inne, så begynte eg bare å sikle.

Men viss dere ser på disse hvilken bør eg ta utgangspunkt. Og som sagt, pris er ikke noe problem, skal uansett investere i en skikkelig ting, ikke en eg må konstant oppgradere.

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

Hvis det er noe du lurer på ang. maskinen du ser i signaturen min, er det bare å spørre :)

 

 

Ja, er nok den eg ser mest på. Hvordan er den maskinen? Er det noe trøkk i den?

Lurte litt på om den er et bedre valg en Kunshan M980. Eg har faktisk ikke peiling i hele tatt hva som er bra på en bærbar :D

Lenke til kommentar

Kort sagt: Det finnes ikke en laptop med mer "trøkk", prosessormessig. Den er best på tunge, prosessorkrevende oppgaver, men duger også finfint til spilling. Kunshan M980 velger du hvis spilling er hovedbruksområdet ditt. Men jeg vil tro at den nye X8100 er et bedre valg da. For øyeblikket klare jeg ikke å få lenket til noen ting her, men i denne tråden ble maskinen debatert grundig, bl.a. av undertegnede, for en tid tilbake. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153243

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Maskiner med tilsvarende krefter og f.eks. Quadro-kort blir veldig, veldig dyre - men det er klart en fordel hvis man driver seriøs jobbing på maskinen. Jeg skulle helst hatt det selv, men Lenovo W700 eller Dell Precision 6500 (f.eks) ble for dyre. Og med svakere prosessor.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...