Gå til innhold

Her er et oppsett som jeg lurer på om vil fungere bra.


Anbefalte innlegg

Vil denne PC`n fungere bra på spill?

 

 

Hovedkort MSI K7D Master-L

2 stk. Harddisk Western Digital WD1000JB

 

4 stk. Minne (RAM) DDR SDRAM 512 MB

2 stk. Prossessor AMD Athlon MP 1900+

Skjermkort Asus V8200 GeForce3 Deluxe

 

CD Brenner Plextor PX-W2410A

Kabinett Chieftec DA-01BLD

Lydkort SoundBlaster Audigy Platinium EX

 

DVD Brenner Pioner DVR-A03

CPU Vifte Til AMD socket A

4 stk. Vifter Vanlige vifter

 

 

_________________

mvh "Den store Gud"

 

[ Denne Melding var redigert av: hifiking på 2002-01-29 13:32 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: hifiking på 2002-01-29 16:15 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: hifiking på 2002-01-29 17:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden skal en gamer med 2gb ram ?

 

og som andre har sagt før. skal du ha en spillpc har du ikke behov for dual-oppsett. Eneste spillet (jeg har fått med meg) som støtter et slikt oppsett er Q3A. Og der får du så høy FPS med gf3 at du ikke vil merke forskjellen likevel

Lenke til kommentar

Litt overkill med RAM. 1 gig burde holde...

Men, hey... Flere spill vil støtte SMP etterhvert, folkens.

Medal of Honor AA er basert på Q3 motoren, som støtter dette. Flere ventes å komme.

Det skader heller ikke å ha 2 CPU'er til videoredigering, mp3 & DivX enkoding mm...

 

Hørte jeg multitasking med dedikert CPU affinitet i aplikasjonene...?

 

Enig i at opsett med 1 CPU kan få litt mer ytelse, men dagens spill er ikke mer krevende enn at en 1900+ CPU i kombo med GF3 klarer dette lett.

Lenke til kommentar

Komponent: Orginalt Bytt til:
Hovedkort  MSI K7D Master-L Abit KR7, Epox 8kha+
Harddisk Maxtor 160 GB D540X Maxtor D740X
Minne  4stk, DDR SDRAM 512 MB 512-1024
 Prossessor 2 stk. AMD Athlon MP 1900+ 1 stk XP1900+
Skjermkort Asus V8200 GeForce3 Deluxe Asus V8200 GeForce3 Deluxe
CD Brenner  Plextor PX-W2410A Plextor PX-W2410A
Kabinett  Chieftec DA-01BLD Chieftec DA-01BLD
Lydkort  SoundBlaster Audigy Platinium EX SoundBlaster Audigy Platinium EX
DVD Brenner  Pioner DVR-A03
CPU Vifte  Til AMD slot A socket A kjøler
4 stk. Vifter  Vanlige vifter papst 60mm, 19db

 

Jeg skal ikke nekte deg å kjøpe det du har satt sammen selv jeg. Det er noen spørsmål jeg setter med ang 2 prosessorer f eks. om du skal bruke tunge 3D renderings apps og drive med AV-redigering i stor skala ok, men for vanlige bruker av spill, litt hjemme redigering er det overkill. Om det hadde vært til filserver eller andre hardt belastede tjenester med mange bruker er det ok med 2 prosessorer.

 

Minne til vanlig bruk holder det med 256 har du litt penger og ønsker å utnytte maskinen har du 512MB har du enda mere penger og behov for å fylle opp hovedkortet ok kjøp 4x512MB, det holder lenge med 512MB. Om du ikke skal bruke maskinen til filserver eller er ASP.

 

Harddisken bør være 7200RPM disk om du ikke hater støy da. D540X er en 5400RPM disk D740X er en 7200RPM. Jeg hadde heller brukt penger på en RAID0 løsning en dual CPU og 2GB med RAM.

 

Om du ikke veldig brukfor DVD brenner eller penger ikke betyr noe OK, Jeg har tenkt å vente til sommeren eller når prisen er ca 50% av det den er i dag.

 

Kjøp ikke kjøler til slot A den passer dårlig til socket A.

 

 

 

_________________

Pål Kallevåg

EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbm

MaxtorWesterndigitalIntergraph

 

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-29 14:56 ]

Lenke til kommentar

Kjør heller raid med to raske 7200 rpm disker. det var nå mitt lille tips. kjipt med en så fet pc, og en harddisk som ikke står i stil. hvis penger ikke betyr noe, ville jeg klinket til og kjøpt det absolutt raskeste og feteste. glem det folk sier om overkill. maskinen din vil rule hardt. men husk det med harddiskene.

 

magnus

Lenke til kommentar

synes du bør kule ned hormonene dine litt jeg :grin:

 

jeg mener... har du sånn...sånt T R E !!!!(ffs) i hagen med penger?

 

jeg kan godt si deg at du kan kutte ned prisen til sikkert godt under halvparten! av det den koster nå og ikke merke noe i spill, for det der er O V E R K I L L ! ! !

 

Kjøp heller en XP1700, mer for pengene og den kan overklokkes sikkert til 2000+ hvis du har skikkelig kjøling: Kjøp ALPHA 8045 PAL

 

256mb ram er utgangspunktet NOK for en spillemaskin. 512 kan du kjøpe når de sinnsyke prisene har gått ned.

Asus er jalla på skjermkort, og IBM er oxo jalla og bråker. (dessuten er de noen forbannede svin som ikke trakk tilbake 75GXP og 60GXP(?) serien sin, og bør boikottes)

 

Jeg ville ventet litt akkurat nå, for det skjer mye (ja, mer enn vanlig) i markedet med tanke på KT333 og GF4.

 

Du må skjønne at det er smartere å ikke kjøpe det ALLER RASKESTE og heller ta det nest raskeste og bruke pengene til en oppgradering neste gang (DA vil du gjerne i motsatt fall merke forskjell!)

Lenke til kommentar

Til normal: Takker for et seriøst innlegg. Hvis jeg har satt opp 4x512 MB RAM er det sikkert en grunn til det! Spill,spill, spill, det er noen som driver med litt annet i tillegg på en PC... Nå er jeg lei av å høre alle som sier at man ikke trenger RAM, jeg vil ha RAM og jeg kjøper RAM. Jeg er ikke ute etter ytelse for penger, men ytelse til forskjellig krevende bruk. Anngående det treet i hagen så blomstrer det som aldri før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...