Gå til innhold

Nykjøpt PC - Sluttet å funke etter 3 minutter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg hentet min nye stasjonære PC (uten skjerm) på Posten i slutten av forrige uke. PC'en var bygget av leverandøren. Når jeg startet opp PC'en så fungerte den fint i kanskje 3 minutter så var det slutt. Etter dette får jeg ikke opp noe skjermbilde i det hele tatt når jeg starter opp maskinen. Virker også som om PC'en stopper midt i boote-prosessen (ikke så lett å se uten skjermbilde....). Var en frustrende opplevelse. Min første tanke var selvfølgelig at det var noe galt med skjerm, kabler etc. eller at jeg hadde gjort noe galt. Etter mange timer med feilsøking så anser jeg egentlig dette som utelukket. Ser på nettet at det er folk med samme type grafikk-kort som har tilsvarende problemer.

Å åpne PC'en er ikke aktuelt for å unngå eventuelle problemer ifm heving av kjøp.

 

Hva gjør man i en slik situasjon ? Har hatt dialog med leverandøren og de sier bare at jeg må sende inn PC'en. For dem spiller det ingen rolle om denne type ting skjer etter 3 minutter eller 1 år - får akkurat samme type behandling.

Hvilken tillit kan jeg ha til at den fiksede PC'en fungerer ? Starten har vært svært dårlig.

Det er også ekstremt frustrende å bruke mye tid på et produkt som i prinsippet ble levert defekt fra leverandøren. Jeg kan ikke forstå at en feil som oppstår umiddelbart etter at bruker har startet opp PC'en ikke er blitt oppdaget som en del av leverandørens internkontroll.

 

Å heve kjøpet medfører også kostnader for meg ettersom de da kan kreve dekket sine utgifter ifm bygging.

 

Utfordringen her er å balansere min subjektive mening om hva jeg har rett på og hva jeg faktisk har krav på iht lover og regler. Uansett så mener jeg at utover lover og regler så har leverandøren sitt rykte å tenke på.

 

Trenger objektive råd, innspill og synspunkter - takk !

 

BF

 

 

PS - har bevisst ikke nevnt leverandørens navn ettersom jeg er i dialog med dem nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel slik med nesten alle mulige produkter, at uansett hvor god kontroll man har, så kan det skje at produktet blir levert defekt. Skikkelig testing gjør sjansen mindre, men i dette tilfellet finnes det flere plausible forklaringer på hvorfor PC-en ikke funket for deg selv hvis vi antar at leverandøren testet den skikkelig. For eksempel kan den ha blitt skadet under transport, eller en del hadde en feil som gav den betydelig forkortet levetid. Det er klart det er skuffende når den splitter nye PC-en ikke fungerer, men noen ganger skjer dessverre det.

 

Det er vel bare å sende PC-en tilbake, hvis leverandøren er seriøs, vil de reparere eller erstatte det som ikke funker. Hvis ting ikke fungerer på andre forsøk, eller det tar veldig lang tid, har du grunn til å være skuffet over leverandøren. Men for nå ville jeg "cut them some slack" og håpe det blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...