Gå til innhold

"Gaming" laptop til 20k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått tilbud på den gamle laptopen min (3000 kr) som jeg ikke føler at jeg kan avslå. Med tanke på at den er 2.5 år gammel.

 

Så har sett litt rundt etter ny pc. Og har funnet to stk som er av interesse. Og ja jeg har penger nok til å bruke rundt 20 000 kr "gaming" laptop.

 

De jeg har sett på er:

ASUS G73JH

 

og

Multicom Kunshan W870

 

# Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W

# 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

# 320GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5" x 2

# ATI Radeon HD 5870 1Gb

# MS Windows 7 Ultimate

+ bluetooth

 

Begge to ligger på rundt 20k. Men Kunshan har 7200rpm harddisk og 1333Mhz DDR3 ram. Mens Asus har 5400 rpm og 1066Mhz DDR3 ram. Lurer litt på hvor stor forskjellen egentlig er?

 

Og er det noe som kan uttale seg om Multicom? Har lest litt om at det er veldig lang leveringstid og at hvis det skulle skje noe så er service så som så. Stemmer dette?

 

Hvis det er noen som har prøvd en av pcene så er det bare å skrive negative og positive ting om dem. Alt som gjøre valget lettere er til stor hjelp!

 

Eller om dere har noen andre forslag til laptop som jeg bør ta en nærmere titt på.

 

Har lyst til at pcen skal leve 2-3 år. Det vil si at om 3 år som begynner jeg å merke at det er på tide på bytte.

 

Spill jeg gjerne vil at pcen skal kjøre bra:

 

Battlefield 2: Bc2

Battlefield 3 (når det kommer ut)

Det neste Total War spillet (Ikke napoleon.Men det neste etter det)

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har fått tilbud på den gamle laptopen min (3000 kr) som jeg ikke føler at jeg kan avslå. Med tanke på at den er 2.5 år gammel.

 

Så har sett litt rundt etter ny pc. Og har funnet to stk som er av interesse. Og ja jeg har penger nok til å bruke rundt 20 000 kr "gaming" laptop.

 

De jeg har sett på er:

ASUS G73JH

 

og

Multicom Kunshan W870

 

# Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W

# 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

# 320GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5" x 2

# ATI Radeon HD 5870 1Gb

# MS Windows 7 Ultimate

+ bluetooth

 

Begge to ligger på rundt 20k. Men Kunshan har 7200rpm harddisk og 1333Mhz DDR3 ram. Mens Asus har 5400 rpm og 1066Mhz DDR3 ram. Lurer litt på hvor stor forskjellen egentlig er?

 

Og er det noe som kan uttale seg om Multicom? Har lest litt om at det er veldig lang leveringstid og at hvis det skulle skje noe så er service så som så. Stemmer dette?

 

Hvis det er noen som har prøvd en av pcene så er det bare å skrive negative og positive ting om dem. Alt som gjøre valget lettere er til stor hjelp!

 

Eller om dere har noen andre forslag til laptop som jeg bør ta en nærmere titt på.

 

Har lyst til at pcen skal leve 2-3 år. Det vil si at om 3 år som begynner jeg å merke at det er på tide på bytte.

 

Spill jeg gjerne vil at pcen skal kjøre bra:

 

Battlefield 2: Bc2

Battlefield 3 (når det kommer ut)

Det neste Total War spillet (Ikke napoleon.Men det neste etter det)

 

Takk på forhånd!

 

 

Alienware mx17 ! <3

Sick oppløsning og skjermbilde, FPS <3 Har en mx17 fra el-kjøp til 22 k :)

Lenke til kommentar

Harddisken vil du merke relativt stor forskjell på når du skal bruke maskinen til litt tyngre ting som spill. loading av spill & brett går raskere ihvertfall. Regner vel også med at det blir litt nedlasting, og da vil du like en raskere harddisk hvis du må pakke ut mye materiale.

 

8GB ram har du ingen behov for hvis du ikke vil holde på med redigering av film/3D, så spar de pengene og bruk på noe annet nyttig. så dyr pc kan være lurt å forsikre hvis du ikke er dekket godt på andre måter. Beste måten å bruke opp pengene du sparer på ramen, er å velge intels harddisk på 80GB og kjøpe en harddisk nummer 2 ekstra i maskinen for lagring. Da får du et monster av en maskin både til spill og hverdagslig bruk :) Harddisken vil du elske pga hastigheten rett å slett! ta en titt på test av din harddisk i oppstart av forskjellige programmer her:

 

Windows 7 ultimate? Penger i dass.. Kjøp en mindre versjon med mindre du virkelig har behov for de få forskjellene det er lagt til på ultimate! (google it) premium holder for Ola & Kari såfremt de ikke har spesielle krav.

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Compal IFL90+ fra Multicom for et par år siden og har kun positive erfaringer med Multicom. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt mye kontakt med Multicom etter kjøpet, men leveringen var normalt rask og de har svart innen 24 timer når jeg har sendt mail til kundeservice.

 

Tror nok jeg ville valgt Kunshanmaskinen. Sikler litt på ny selv, siden jeg spiller en del selv.

Venter spent på BF3! :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Tror jeg står over alienware. Ettersom jeg må betale mer enn for de 2 andre.

 

Du har gitt meg noe å tenke på der branick. Bytter jeg til 46 Gb ram og Intel 60gb så blir den litt billigere. Og hvis jeg går for w7 Professional (liker det faktum at jeg kan kjøre Xp modus).

 

Noen flere som har noen meninger?

Lenke til kommentar

For at mx17 skulle være på lik linje med Asus og Kunshan så måtte jeg betale 29 320,00 kr. Ser ikke helt hvorfor jeg skal betale nesten 10 000 kr mer for det samme? :/

 

 

kan du vise meg et eksempel på dette..? visste ikke at det var så stor forskjell :ohmy: det var rart..

Lenke til kommentar

For at mx17 skulle være på lik linje med Asus og Kunshan så måtte jeg betale 29 320,00 kr. Ser ikke helt hvorfor jeg skal betale nesten 10 000 kr mer for det samme? :/

 

 

kan du vise meg et eksempel på dette..? visste ikke at det var så stor forskjell :ohmy: det var rart..

 

Kom på ca 25,700 kr med dette speccet:

 

Alienware mx17

6Gb DDR3 ram

500 Gb 7200 rpm harddisk

Intel i7 820QM

Windows 7 Home

AT radeon 4870 (inkl i prisen fra før)

 

Så er litt stivere i prisen enn de to andre (men du får jo med en ekstra skjerm. Men tror ikke det er verdt 5k ekstra)

 

Dette var på dell sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...