Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Jeg Trenger hjelp med: BOOTMGR is Missing !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en pc som ikke har opprativ system og når eg ska boote en CD så kommer det BOOTMGR is Missing:

Press CRTL + ALT + DEL

Jeg har prøvd med mange forskjellige cder og jeg har prøvd en usb-cdrom men det kommer forsatt BOOTMGR!

post-151984-1268504024,9093_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står flere tips der hvis du gidder kikke litt rundt, bla en link til en bootbar linuxdistro så du kan få repartisjonert disken.

ahh :) oki ska se vidare :) men eg innstalere Ubuntu no da ! så ska eg sjå om eg får til noke anna i mens eg bruker Ubuntu! ;)

Skrevet

Mulig det er noe humbug med selve CD'en? Klarer du å boote andre CD'er vil det være høyst merkelig om det skulle være noe feil med HK/DVD-drev.

Skrevet

Det står flere tips der hvis du gidder kikke litt rundt, bla en link til en bootbar linuxdistro så du kan få repartisjonert disken.

ahh :) oki ska se vidare :) men eg innstalere Ubuntu no da ! så ska eg sjå om eg får til noke anna i mens eg bruker Ubuntu! ;)

Hvis du får lagt inn ubuntu så gjør den samme jobben, du skal kunne innstallere windows etterpå.

Skrevet

Mulig det er noe humbug med selve CD'en? Klarer du å boote andre CD'er vil det være høyst merkelig om det skulle være noe feil med HK/DVD-drev.

Jeg har prøvd mange cd-er win 7 x64,Win 7 x32,Win Vista Utimate,Home Basic,Home Premium,XP.

Jeg har prøvd alt:P men no innstallere jeg Ubuntu det funker ;) hehe :p det for holde imens jeg får til noke anna ;)

Skrevet

Hvis du får lagt inn ubuntu så gjør den samme jobben, du skal kunne innstallere windows etterpå.

emm mener du med Minnepinn? og legge inn f.eks Win7 ?

Skrevet

Nei no fikk jeg ei ny meld:

syslinux 3.83 2009-10-05 EBIOS Copyright © 1994-2009 H. Peter Anvin et al could not find kernel Image: linux

boot:

No ligger jo Ubuntu på pcen og jeg prøvde bare og kopiere en Win 7 iso fil rett på minnepenn

men da fikk eg ikkje brukt Universal USB der finst vell ikke ett samme programm som Universal USB? som gjere sånn att Win 7 iso fila til sånn eg kan bruke den som Ubuntu?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...