Gå til innhold

Bang for bucks: oppgradere cpu/hk/ram eller gpu først ?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har prøvd å spillt litt BF:BC2 i det siste på maskinen min.

Den er langt fra noen reser hardwaremessig, er klar over det.

 

Specs er som følger:

Hovedkort: NVIDIA® nForce 570 SLI MCP

CPU: AMD athlon 64 x2 6000+, 3.0ghz

GPU: XFX Geforce 8800GTS 640mb ram, XXX edition

Minne: 3gb DDR2 (usikker på detaljene)

HD: WD Raptor 74gb

PSU: Hiper 580w

 

Så er saken.

Jeg sliter selvsagt i BC2. Ligger på 28-40fps med 1024x768 i oppløsning, AA på 2x og alt på medium i settings (er uspillbart i lavere settings)

 

Vil ett nytt skjermkort dra opp fps'en til noe brukbart?

Eller vil en oppgradering av HK, cpu og minne ta meg lengre, sett at jeg beholder 8800GTS kortet?

 

Oppgraderingen jeg i såfall vurderer og ca prisklasse ser dere i linken nedenfor:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781358&su=2CF0EEF0-0FC3-46EE-BB3F-D6F07CB65361

 

Takker for svar folkens! Beklager om det er noe ruskete formulert!

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg orker å sjanse på at jeg kanskje får unlocka de andre kjernene da, hehe.

men takk for svar! :)

 

Hva slags skjermkort kan du foreslå som er bedre en mitt nåværende 8800GTS da? Leeenge siden jeg har sett meg rundt på skjermkortfronten gitt.

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Det er ganske mye bedre enn 8800GTS ja. Selv har jeg 8800GTS og skal snart bytte det i et HD5770 siden jeg selv sliter med Bad Company 2 ytelsen.

Ta en titt på dette bildet:

 

Medium_02.png

 

9800GT er så og si det samme kortet som 8800GT 512mb, altså den forbedrete versjonen av 8800GTS 640mb. Så til sammenligning vil 8800GTS kortet ditt yte noe likt med 9600GT på det bildet der.

 

Her er forøvrig LINK til resten av testen.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Desverre så døde mitt 8800GTS RETT før release, så jeg er heller deprimert nå. Men har levert det inn på reperasjon og hvis jeg er heldig får jeg et helt nytt ett i retur.

Hvis ikke kjøper jeg HD5770.

 

For øyeblikket sitter jeg på

E6600 2.4ghz

2gb ram

6600gt (som midlertidig)

 

I betaen spilte jeg med 20-30fps med alt på low @ 1920*1080. Klokket til 3.5ghz kjørte det stabilt over 30fps, rett under 40.

 

Edit: har faktisk prøvd å spille det med 6600gt kortet mitt, hehe. Det gikk faktisk, med rundt 10fps.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

I see!

 

Nei ble sabla usikker nå altså.. Jeg tror jeg må velge en av delene, å gå for en full upgrade av hk/cpu/ram eller et high end skjermkort! Skal jo ha alt samlet selvfølgelig, men nå tenker jeg hva som vil gi mest bang for bucks slik situasjonen er nå! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...