Gå til innhold

Hjelp til formel


ZerBox

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en celle som teller opp antall avspilte klipp innenfor et gitt tidsrom, og trenger litt hjelp med å finne frem til en brukende formel. Håper noen her kan hjelpe meg.

 

Celle XX inneholder starttidspunktet da telleren skal begynne å telle avspillinger fra. Den skal telle avspillinger inntil 2 timer fra dette tidspunktet.

 

Kolonne YY inneholder en liste med følgende informasjon: "02.03.2010 23:57" - som er et nøyaktig tidspunkt klippet ble spilt av.

 

Jeg vil nå at celle ZZ skal finne antallet oppføringer i kolonne YY som er fra tidspunktet i celle XX eller to timer fremover i tid.

 

Håper noen kan være behjelpelige med å lage en formel som gjør det jeg etterspør. Takker på forhånd!

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! Prøvde formelen din, men får bare beskjed om at den ikke er gyldig (#NAVN?). Her er hvordan formelen min ble:

 

"=COUNTIF() D8<F1:F5000<D8+2"

 

Prøvde også:

"=COUNTIF(D8<F1:F5000<D8+2)" - Som jeg vil tro er mer riktig.

 

D8 er her tidspunktet den skal telle fra. F1:F5000 er kolonnen den skal lete i. Kan nevnes at tidspunktet i D8 er skrevet 18:00, mens et tidspunkt i kolonnen F er skrevet "02.03.2010 23:57".

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar

Her er det mye nokså underlig, med all respekt.

 

Du skriver ikke hvilket program, hvilken versjon eller hvilken språkversjon. Da ender det gjerne med et godt svar for amerikansk Excel. Du bruker tydeligvis norsk ett eller annet, da må du ha et norsk svar hvis du ikke klarer å oversette selv.

 

Dette kan ikke gjøres i Excel eller i Excelkopier:

XX<yy<ZZ

skudd i mørket, sorry.

 

Og 2 er ikke 2 timer verken i windows eller osx, 2 er 2 døgn; 48 timer.

 

COUNTIF / ANTALL.HVIS takler ikke to kriterier. Her har du både større enn og mindre enn.

 

Men la oss nå si at du bruker norskrpsåklig Excel, prøv denne:

=SUMMERPRODUKT(($F$1:$F$5000>=D8)*($F$1:$F$5000<(D8+2/24)))

 

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...