Gå til innhold

Årsstudium i Samfunnsfag først!


PIN-kode

Anbefalte innlegg

Ferdig med VGS snart nå. Jeg skal ikke i militæret eller ta friår eller noe sånt. Tenker på å først ta et årsstudium i Samfunnsfag her i Hamar, for så å deretter begynne på bachelor i sosiologi eller sosialantropologi i enten Oslo eller Trondheim til neste år..

 

Høres dette vanvittig dumt ut? Kvier meg nemlig litt til å flytte vekk fra Hamar med det første, av både økonomiske, men først og fremst sosiale grunner. Derfor tenker jeg på å først ta et årsstudium her i Hamar, men et i samfunnsfag - er det godt for noe da??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det synes jeg ikke, selv syntes jeg samfunnsfag var vanvittig spennende da jeg tok det (eller jeg tok et årstudium med samfunnsfag og naturfag kombinert). Et av de beste årene mine da jeg studerte på høgskolen faktisk. Jeg har stor interesse for samfunnsmessige spørsmål, og derfor syntes jeg det var interessant. Det er noe jeg lært en god del av ift hvordan samfunnet generelt fungerer, selvsagt er det en kunnskap som er grei å ta med videre. Selv tok jeg dette på lærerhøgskolen siden jeg skal bli lærer, så det var nok enda mer matnyttig for meg, men jeg hadde glatt tatt det om det var det som interesserte meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å bli lærer med det første, om i det hele tatt, men synes så absolutt samfunnsfag er interessant. Men grunnen til at jeg er usikker er at jeg trolig kommer til å studere sosiologi året etter, og jeg lurer da egentlig på om man går gjennom nogenlunde de samme tingene det første året i det studiet som i årsstudium i samfunnsfag :p

Lenke til kommentar

Det kan du jo sjekke ut allerede nå, og så kan det hende du kan få noen av de emnene du tar godkjent som en del av sosiologiutdanningen. ;) Selv fikk jeg mitt årsstudium i natur- og samfunnsfag godkjent som et år av mine nåværende studier, så jeg har forkortet studieløpet med ett år. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...