Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Powerpoint presentasjon i morgen "Hvordan klarte hitler å hjernevaske det Tyske folket"? Hjelp :)


Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med informasjon til en PP (powerpoint) fremføring i morgen på skolen i Historie. PP skal være på 10-15 min og skal omhandle et tema innenfor 2. verdenskrig.

 

Nå har det seg slik at jeg har vert litt syk og ikke har vert så veldig mye på skolen i det siste og bare tok en problemstilling som er " Hvordan klarte Hitler å hjernevaske det tyske folket".

 

Har gjort litt research på nettet, men det står så ufattelig mye og er litt vanskeligt å ta med det beste siden jeg ikke har så veldig god tid på meg. Håper derfor at noen av dere sitter på mye informasjon som dere har lyst å dele:)

 

Setter pris på alle svar:)

 

Mvh Hommi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitler hjernevasket ikke det tyske folket som sådan. Husk at Hitler "nesten" ble valgt på lovlig måte. For å finne en mer grundig forklaring må du tilbake til Versailles traktaten, tyskernes urettferdige behandling, utført av resten av verdenssamfunnet etter 1. verdenskrig. Weimar Republikken og demokratiets nytteløshet er også viktig for å forstå nasjonalsosialismens fremgang i Tyskland under mellomkrigstiden.

 

Hitler var ikke direkte den som hjernevasket folket, han var på mange måter den typen leder folket "lengtet" etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...