Gå til innhold

Bærbar 13" til hverdagsoppgaver og lett spilling


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter primært en 13" (også 14" kan være et alternativ), og som emnetittelen tilsier skal den brukes til lette oppgaver som surfing og dokumentbehandling, men også en gang iblant lett spilling. Den behøver ikke kjøre de nyeste spillene på maks, men FM/CS/Battlefield Heroes må gå glatt. Ikke de største kravene altså...

 

Viktige kriterier:

- god byggekvalitet

- god touchpad/knapper og tastatur

- gjerne et fint utseende

- lite støy

- lite varmeutvikling

- framtidsrettet

 

Varmen og støyen skjønner jeg at jeg må medregne hvis jeg skal spille, men utenom spillingen vil jeg at den skal være så lydløs og kald som mulig.

 

Prisen skal være så lav som mulig...

 

Takk for svar!

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok ikke ha sagt at de er monster pcer, men til ditt forbruk så vil de nok yte veldig bra..

 

du kan lese om prosessoren her

 

og når det gjelder trådløse standarden, så kan du klikke på tilpass, endre trådløskort med n-standard..

 

hvis du avlikevel er skeptisk, så ta en titt på disse

de er riktignok ganske kraftige :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for tips!

Jeg prøvde raskt å trykke på tilpass for å se om n-standard var tilgjengelig, men da sjekket jeg sikkert ikke godt nok. :)

 

Studio pcene har jeg tittet litt på, og det er nok de som er mest aktuelle, tror jeg. Det er ikke aluminiumchassi på disse? Er opptatt av at det ikke blir for "plastic fantastic" :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har da kjøpt en UL30vt, og er meget fornøyd sålangt. Endte opp på Elkjøp, og kjøpte en av de siste maskinene det var å oppdrive i mils omkrets. :) Har ikke fått testen den ordentlig, men tror den passer mitt behov ypperlig! Digg med så god batteritid, flott utseende, godt tastatur og god byggekvalitet. Det eneste negative, er disse "klikkelydene" fra hardisken da den jobber, men det er ikke verre enn at det går ann å leve med.

 

Takker for svar og hjelp!

 

-Morten

Lenke til kommentar

Jeg har da kjøpt en UL30vt, og er meget fornøyd sålangt. Endte opp på Elkjøp, og kjøpte en av de siste maskinene det var å oppdrive i mils omkrets. :) Har ikke fått testen den ordentlig, men tror den passer mitt behov ypperlig! Digg med så god batteritid, flott utseende, godt tastatur og god byggekvalitet. Det eneste negative, er disse "klikkelydene" fra hardisken da den jobber, men det er ikke verre enn at det går ann å leve med.

 

Takker for svar og hjelp!

 

-Morten

 

Elkjøp har da ikke Asus-maskiner?

 

Jeg har også UL30VT, men er veldig misfornøyd med skjermen. I spill og film med mørke scener er kontrasten veldig dårlig, og den vertikale innsynsvinkelen er ganske håpløs. Når jeg sitter midt foran skjermen, ser jeg sterk forvrenging av fargene øverst og nederst (særlig øverst). Det finnes altså ikke noe sweetspot mtp. vertikal innsynsvinkel. (Lyse scener fungerer greit, men bildet er fortsatt noe blast.) Lysstyrken er også litt lav (hvis du sitter i et godt opplyst rom). Til vanlig kontorbruk fungerer PC-en ypperlig. Synes det er trist at det skal være så vanskelig å få tak i en laptop med god skjerm. Alle produsentene sparer penger på maskinas kanskje viktigste komponent. Jeg hadde lett betalt opp mot en tusenlapp ekstra hvis jeg fikk et skikkelig panel i skjermen. Det er dessverre få muligheter for det i 13-14-tommerssegmentet. Har hatt en Dell Inspiron 9300 i snart 4,5 år. Den har en nydelig skjerm på 17" og 1920x1200, og innsynsvinkel og kontrast er helt knall, selv om det er noe baklys-lekkasje her og der. Bare synd den er litt stor og tung. :p

Lenke til kommentar

Mente Expert... :)

 

Har foreløpig ikke noe å utsette på skjermen, men som sagt har jeg bare brukt den til "kontoroppgaver". Gleder meg til å prøve den til spill og film, for å se hva den duger til.

 

Det vil vel alltids være noe som noen misliker, mens andre kanskje ikke bryr seg så mye om den samme tingen. Den perfekte maskinen har vi vel enda tilgode å se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...