Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbudsspørsmål, er dette et godt tilbud?


Anbefalte innlegg

God aften.

 

Er det lov å spørre om det finnes noen som har greie på priser av oppussing av bad?

Jeg har fått et tilbud på rør og elektroarbeid og lurer litt på om noen kan si meg om det er et godt eller dårlig tilbud.

 

Selve badet er ikke på mer enn en 7-9 kvadratmeter, og rørsystemet er ikke spesielt stort. Det er i første etasje og det som skal skiftes er rør fra andre etasjen, samt rør til og fra dusj, dass og vask.

Personlig så syntes ikke jeg det var så verst. Men min far, mente det var svindyrt. Men så er nå han en gnien sattan som ofte lever litt i forrige årtusennår det kommer til priser og standard. Men siden jeg ikke har peiling, så kan jeg heller ikke motsi han :)

 

Her er tilbudet:

 

 

Bytte ut alt gammelt avløp og vannrør

Legge opp til ny sluk

Flytte hovedavløpet

Legge opp til dusj , wc og vask.

 

Totalt Kr 25 000,00

+25%MVA

 

Elektrisk

 

Varmekabel med termostat

5 nye punkt

Fuktstyrtvifte ferdig montert

2 lys i taket

Lys over vask

Jording av badet

 

Totalt Kr 15 000,00

+25% MVA

 

Murer

 

Støping av badet Kr 5 000,00

+25% MVA

 

 

 

Totalt Kr 45 000,00

Alle priser er + 25%MVA

 

Materiell er inkludert i prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene.

 

Det var via et tilsvarende anbuds-nettsted at jeg fikk tilbudet. Men jeg fikk ikke så mange, og noen leverte anbud på andre løsninger enn det dette tilbudet viser. Dette var på rør og elektro, noen kun på legging av belegg. Andre på hele sulamitten, osv.

Lenke til kommentar

Er naturlig att anbudene du får vil variere litt. En god beskrivelse på hva du ønsker gir mer nøyaktige tilbud.

 

Og om det ikke er noen spesiell krise i håndverksbransjen der du bor, så er det heller ikke interessant å prise ned arbeidet. Et hvert firma er jo avhengi av å tjene penger, men også avhengi av å ha jobb.

 

Det du kan gjøre er å beskrive svært nøyaktig hva du ønsker (med mål og tilgjengelighet til rør, sikringskap osv. opplyse om det er jordfeilbrytere i huset, om ting må flyttes, rivearbeid og tidskjema.

 

Dette gjør det lettere for deg å sammenligne tilbudne, og kan også gjøre det mer interessant å regne på jobben.

Lenke til kommentar

Størrelsen på bad har faktisk ikke så mye å si. Utrolig nok. Prisen om du skal ha et firma til å gjøre alt, ligger stort sett rett under 200.000 og til 300.000kr. Men en ting jeg kan råde deg til, det er at UANSETT hvilket firma du velger, selv om alle du snakker med snakker norsk og er ordentlige, er at du vil ha med i kontrakten at det alltid skal være en som snakker norsk på badet ditt. Jeg har sett så utrolig mange bad hvor de som skal ha badet ikke har kunnet gjort seg forstått med noenting, og noen har til og med endt opp med et bad hvor fallet er mot vegg i steden for sluk! Vær obs, og følg godt med gjennom arbeidet.

 

Skjønte ikke helt om det var anbud eller tilbud du hadde fått, men om det blir sånn du skriver, at badet blir ordentlig og at du får hele badet til under 100.000, så synes jeg du skal legge disse firmaene ut overalt du kommer over på nettet. Det var helt ufattelig billig. Jeg pusset opp badet mitt og gjorde alt utenom det elektriske selv, fikk 40-50% på alt materiale utenom membran, og det elektriske fikk jeg gjort av en venn. Og det kom på rett under 100.000. Men de billigste løsningene. Det er nok litt rimeligere når det er gulv mot grunn, men kan ikke tenke meg at det er mer enn noen få tusen.

Endret av Tartan
Lenke til kommentar

Størrelsen på bad har faktisk ikke så mye å si. Utrolig nok. Prisen om du skal ha et firma til å gjøre alt, ligger stort sett rett under 200.000 og til 300.000kr. Men en ting jeg kan råde deg til, det er at UANSETT hvilket firma du velger, selv om alle du snakker med snakker norsk og er ordentlige, er at du vil ha med i kontrakten at det alltid skal være en som snakker norsk på badet ditt. Jeg har sett så utrolig mange bad hvor de som skal ha badet ikke har kunnet gjort seg forstått med noenting, og noen har til og med endt opp med et bad hvor fallet er mot vegg i steden for sluk! Vær obs, og følg godt med gjennom arbeidet.

 

Dette var et godt råd. Takk for det

 

Skjønte ikke helt om det var anbud eller tilbud du hadde fått, men om det blir sånn du skriver, at badet blir ordentlig og at du får hele badet til under 100.000, så synes jeg du skal legge disse firmaene ut overalt du kommer over på nettet. Det var helt ufattelig billig. Jeg pusset opp badet mitt og gjorde alt utenom det elektriske selv, fikk 40-50% på alt materiale utenom membran, og det elektriske fikk jeg gjort av en venn. Og det kom på rett under 100.000. Men de billigste løsningene. Det er nok litt rimeligere når det er gulv mot grunn, men kan ikke tenke meg at det er mer enn noen få tusen.

 

Jeg formulerte meg nok litt klønete. Jeg har fått et tilbud, og det tilbudet jeg refererer til i førsteposten og som jeg ønsker tilbakemelding på, innebærer kun skifte av rør og montering av det elektriske. Selve det "kosmetiske" med legging av fliser/belegg kommer i tillegg.

Lenke til kommentar

hvis prisene her innebærer 3 faggrupper og materiell, så vil jeg si det er en grei pris. Regner med at det gjelder siste rest av montering og div etter at badet er klart?

1000kroner +/- pr punkt innen elektro må en forvente og betale.

Støping av gulv er DYRT hvis en ikke tenker på hvor ein kjøper flytmassen(støp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...